|
|
|
|---|---|
| Skulle behöva en riktigt bra beskrivning exakt på hur man ska gå tillväga, har aldrig gjort det förut.... | |
| Oj....ingen som bytt bromsvätska på sin Bimmer...låter inte bra..; ) | |
|
Jodå,visst har vi bytt bromsolja nångång...bara inte såhär tidigt på morgonen! :) Jag brukar göra såhär...att jag öppnar alla nipplar och låter det självrinna ur ett tag (tills det är slut på vätska i burken) sen fyller jag på nytt och avvaktar tills att den nya oljan börjar droppa ur nipplarna...sedan är det dags att stänga nipplarna och lufta på vanligt sätt...börja med hjulet längst bort - höger bak...Själv så trycksätter jag alltid bromssystemet för att kunna lufta ensam på det viset. Lycka till! |
|
|
Köp Mekonomens "avluftnings" verktyg, du kopplar på ett av däcken och skruvar locken på bromsolje behållaren. Jag brukar tryck sätta burken och öppnar ett nippel i taget, var noga med att nivån i behållaren inte sjunker under slangen som går till kopplings cylindern (för att inte få i någon luft i den). Fyll på olja och gå löss på nästa ok. Sen brukar jag också lässa på nippeln vid slav cylindern till kopplingen. Hmmm, hoppas du fåstör vad jag menar, det var inte lätt få det ner skrivet så att det blir begrippligt! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
ehhhh, mina fina stavningar!!!!! lässa = lossa begrippligt = begripligt Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.