|
|
|
|---|---|
| Hejsan har en kassethållare monterad mellan sätena på min bil hur gör ja för att avlägsna denna utan att något går sönder ? | |
| Ingen som vill hjälpa tänkte ju försöka ta bort den nu! | |
|
Jag har själv en kassetthållare mellan framsätena, och jag har för mig att det bara är att lyfta hållaren rätt upp, fast börja med att lyfta lite i bakkant först. Den sitter i en fördjupning som går att använda som ett prylfack. Troligen så har du även en sladd kopplad till kassetthållaren i framkanten för själva belysningen, men den är det bara att koppla loss. // Jögge Länk |
|
|
Tjena det är bara att vicka den i fram och bakkant och dra ut den. Går att montera ut kassettdelen och ha kvar själva locket över prylfacket. Jag gjorde så att jag rensade bort kassettskiten. Sen tog jag bitar av kassettskiten... kapade till dem i lämpliga bitar. Ruggade upp med sandpapper... och limmade i dem mot inneväggarna med plastlim så att gånghjärnen inte hoppar ur hela tiden när man öppnar locket. Du ser vad jag menar när du tagit bort kassettfacken och testat att öppna och stänga... den hoppar liksom ur. Kasset lådan fixerar skiten när den sitter där. Tror inte det blir så snyggt att bara ta bort den. Jag har två stora hål nere i själva prylfacket. Därför jag valde att göra såhär. Sen så är det ju rätt bra att ha ett täckt fack. Man kan lägga i mobil och grejer så det inte syns när man går ifrån bilen. Lägga ner allt smått o gott så man slipper se det ligga och störa helhetsbilen av inredninge. ( jag psyco?) -Phil |
|
| Nu har jag varit ute och försökt men de går inte sitter som berget eller ja de går att vicka och dra i den men den lossnar inte, precis som den sitter spärrad på nåt sätt ! | |
525i Touring -93 |
Hej! Jag har haft loss kassethållaren i min bil och har för mig att det satt någon form av spärr i framkant, jag fick loss den i alla fall men om du inte får det kanske du skulle testa med en smal skruvmejsel i framkant så borde du kunna lyfta den rätt upp sen. |
|
Låter konstigt var bara att ta ut i mina fall det var aktuellt. Har mina kanske inte varit oredentligt monterade? -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.