|
|
|
|---|---|
|
Hej, är det någon som känner till något om denna firman. Önskar info om: - Erfarenhet av att köpa bil där. - Går det att pruta? - Har bilarna serviceböcker? - Är bilarna buckliga? Tack på förhand! | |
|
Var det inte därifrån Teknikens Värld köpte sin Merca SL500 -92 ifrån som de sen gjorde ett importreportage om?! Tycker jag känner igen namnet... M V H Stephan Dagboken:Länk |
|
|
Det stämmer, tänkte om någon hade någon egen erfarenhet av att handla där och upplevelsen av detta. |
|
|
Jag har varit intresserad av några bilar som de haft ute till försäljning för nått år sedan. Verkar vara två gubbar som äger firman. Bara den ena kan tyska, den andre snackar endast italienska. Det gick inte o pruta speciellt mycket på de bilar som jag var intresserad av, vilket gjorde att jag tappade lite av intresset. Tror att de säljer väldigt mkt på export, bl.a. till Sverige, eftersom de kunde ordna transporter av bilar upp till Sverige utan problem, och hade god rutin på detta. Jag köpte aldrig någon bil därifrån eftersom firman verkar ligga i något avlägset bergspass med närmsta flygplats en enorm bit bort och allt blev så himla krångligt + minimal prutmån. Men billigt verkar det vara! Kanske var denna info till hjälp, vad vet jag? mvh. |
|
|
Tack för info. Har för mig att jag fick det till att det är 22 mil från flygplatsen dit Ryan Air flyger, vilket jag tycker är helt ok iofs. Toppeninfo om prutningen. Priserna är generellt bra från början om än alltid inte toppen. Pratar de engelska alls? Kan tyska med är mycket bättre på engelska. |
|
| simon_en: jag snackade tyska med den ene snubben, vet ej om nån av dem snackar engelska. Då när jag var sugen på o köpa en bil av denna firman var inte Ryan Air verksamma i Sverige än. | |
star |
Köpte en bil i sverige direkt ifrån Top Auto (Sierra Cosworth) för en 3-4 år sedan Var struligt som fan med papprena.. men priset var bra! Christian hette italienarn där nere Nu ifrån årsskiftet så ska det vara enu struligare med och importera från italien.. Du lär ha italinska regbeviset i orginal men det lär dom ha där nere oxå för och avregistrera bilen... Vad gäller det för bil?? mvh Richard |
|
Jag är intresserad av att hitta en V70N T5 eller en 9-5 Aero helst 02:a för vettiga pengar. Enl reportaget ska de tydligen ha en exportlösning för utlänningar där man kan köra hem bilen själv. I näst sista Teknikens värld står det dessutom beskrivet vilken ägarhandling man behöver för att kunna registrera i Sverige. Har för mig att det som används från november 99 är det man behöver. Äldre bilar är inte aktuellt. Vad Sierran i bra skick? Bucklig? Servicebok? |
|
star |
Okej har inte läst repotaget i tekn värld så det stämmer säkert! Sierran var väl i bra skick, ett par dörrupplagnings bulor bara.. Serviceboken fanns med var ifylld till ca 5000mil, bilen hade gått 16000mil.... Kolla s-boken noga för är vanligt med slarv med servicar.. många italienare kör till det rasar, men en sådan ny bil så är det nog annat! mvh Richard |
|
simon_en: Mitt tips är att prata med någon på Vägverket som kan Italienimport, DJ Power här på forumet har importerat en nyare Mercedes utan att kunna regga den... Länk Mvh |
|
|
I näst senaste Teknikens Värld finns det beskrivet hur ägarhandlingen ska se ut. Tack för tipset iallafall! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.