|
|
|
|---|---|
|
Har tappat bort mina nycklar till B7an. Hur fan gör jag för att få tag på nya? Nån annan som varit klumpig nångång? jimpa | |
|
Har du ingen kvar? Har du tur så är inga lås bytta och då går det att beställa på BMW genom chassinr från tyskland. Precis det gjorde jag och nyckeln jag fick passade inte. Enklare lösning är att åka o kopiera hos en nyckelsmed, då blir det rätt iallfall! Lycka till! Mvh David |
|
|
precis, beställa på chassinumret är inga problem, sen om du har originallås eller inte visar ju sig :) finns ett sätt till som borde funka, iaf så skulle jag beställa nycklar till min 02:a som varken har original tändlås eller dörrlås...enligt bmw fick man ta ut själva kolven ifrån låset till dörrarna och sen beställa nycklar på det numret som står på den... till tändlåset var enda lösningen tydligen att köpa ett helt nytt lås (säljs som hela den gjutna enheten som det sitter i) komplett med 2 nya nycklar för endast 1600 kr...dock fick jag veta av garagegrannen att han pillat ut kolven från tändlåset på en annan 02a och beställt nycklar av bmw malmö på det numret på den kolven...så det är absolut inte omöjligt! MVH Johan K |
|
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Pillrade ut låskolvarna i dörrarna idag, men det stod inget nummer på dem... Står det nummer på tändningslåset? Bra så man vet innan man börjar demontera det, lär juh inte vara så lätt att få ut...? |
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Nån som har tagit ut tändningslåscylindern på en E-28? |
|
Tack grabbar, men som sagt, Svennis har provat det, men vi kanske får prova att ringa på chassinumret igen. Men jag tackar för svaren! jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.