AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
682

Är detta ett bra köp?

nikkieb0y
Länk caller=dal_s&l=0&c=1&city=0

Priset är kanske lite överkant. Det man funderar på är ju självklart om milen stämmer. Annars gillar jag verkligen "looken" på bilen. Vad bör jag tänka på om jag kolla på den?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Med tanke på att det är en cab och att den lär vara ordentligt ompysslad och knappast vinterkörd så kan ju milen säkert stämma. Fin bil :)

Bilen: Länk
Lundqvisten
Vilken "PÄRLA" den ser ut att vara väl värd varenda krona, har tidigare sett en exakt likadan cab som den på bilden, fast det var i Tyskland.
Lundqvisten
Det bör nästan vara samma E30 cab som jag såg i tyskland för ca tre år sedan. Är den importerad? Bilen var till salu då kostade ej mkt alls.
Lundqvisten
Såg att den var intagen till Sverige 2004 (två olika ägare alla redan) Vill minnas att aktuell cab i tyskland var omgjord vid instrumentbrädan samt att ratten var av typ: formel 1 stuk. (fyrkantig) med kraftiga fingergrepp. kommer även ihåg att det var vitt skinn i den då.

Färgen är som sagt mkt ovanlig och iögonfallande ihop med de kromade M3 speglarna. Har man en gång sett bilen så glömmer man den ej.

Är den fortfarande lika fräsch som när jag såg den så köp den...
nikkieb0y
ja den måste vara nyimportad eftersom regnummret börjar på "W". men vad brukar krånga med en 325 e30 maskinellt?
Lundqvisten
Det farliga med just M20 motorn är kammen och lyftarna, det kan ticka p.g.a slitage. Men det är nog inget att oroa sig för med bilen på länken, den är nog mkt väl omhändertagen.

Har du kontaktat säljaren ännu....
nikkieb0y
Lundqvisten --> Om kammen är dålig hörs väl det när man startar bilen? Liksom som ett rassel? Ska ringa honom imorgon å höra mig för. Knixet är att jag inte bor ett stenkast från honom direkt.
Lundqvisten
Om kammen mot all förmodan är dålig /sliten så "tickar" det kraftigt, ju mera det tickar desto mera sliten är kammen. Hörs oftast bäst när motorn är riktigt genomvarm. (Kolla bara först att ventilerna verkligen står rätt inställda)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.