|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det känns som man skapar nya trådar till höger och vänster, men jag hittade inte just någon bra info om detta. Jag försöker mig på en kort beskrivning: Är det skillnad på en sidobackspegel som är elektriskt infällbar gentemot en som bara är elstyrd (med minne)? Jag har försökt titta i ETK och bildelsdatabasen men kan egentligen inte säga ifall de är olika, vilket de säkert är.. För visst var det extrautrustning med elinfällningen? (Eller har alla elstyrda backspeglar elinfällning?) Mvh Marcus | |
|
E38 95 750 som jag hade förut hade de inte men 99 750som jag har nu är de på,är nog standardLänk Länk |
|
|
Min bil i fråga har ju elinfällbart, frågan är ju egentligen då om det var standard eller inte, att det är olika artikelnummer.. Heh, det finns ett bra sätt att lösa det hela på: Jag tar och ringer till Novation så får de reda ut begreppen åt mig :-) |
|
|
Vad har du för årsmodell på bilen ,jag är ganska säker på att de blev standard 99.Länk Länk |
|
|
Vet du något om de här Scheckheft. Länk |
|
| Årsmodell 1995, så inte någon facelift här inte :) | |
|
Har en 99(med det mesta), men ej elektriskt infällbara. Så från 99 blev det inte standard ivf. På den sista årsmodellen 2001 blev ju de flesta option som standard, så kanske kom det där. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
Scheckheft |
Hej El infällbara speglar ingick from 9/98 i Innovationspaketet som var standard på 750i/iL (om man inte valde bort det). Innan dess var utrustningskoden 313. Se min 740: Länk Jag tror inte det var standard på en 750 innan 9/98 men jag ska kolla hemma i mitt material för säkerhets skull. Mvh Scheckheft |
Scheckheft |
Hej Dubbelkollade nu hemma: El infällbara speglar var inte standard på någon modell innan 9/98. OBS detta gäller europamarknaden. USA, Asien mfl har jag inga uppgifter. Mvh Scheckheft |
|
Min 750i 97:a har elinfällbara speglar, men kod 313 har jag inte i utrustningslistan. Däremot har jag kod 430 "Innen-/aussenspiegel, aut.abblendend", kanske elinfällbarhet ingår i de elavbländande ytterbackspeglarna?... Mvh. /Kjell |
|
|
Samma kod här 430Länk Länk |
|
Scheckheft |
Hej Kjell och WAN: det stämmer att el infällbara speglar ingår i detta paket (430) och då nämns 313 inte. Mvh Scheckheft |
|
När vi ändå är inne på ämnet, jag hittade denna trevliga finess idag av en slump, perfekt i vårdslöaa Malmö.. En smidig sak hade varit om dessa fälldes in per automatik när bilen låses eller dylikt. Någon som vet om detta går att prrogrammera fram via DIS eller vad det nu heter ?? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.