AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.987

Bilrekond kostnad?

Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Hejsan ska lämna in min bil på rekond på torsdag fick ett pris på 1000 kr för allt utvändigt plus motortvätt, städning o putsning invändigt osv....låter de rimligt??
Vad är "allt utvändigt"?
Det är ju oftast det man betalar upp till 4-5000 för att få gjort, alltså poleringen och lackskyddet. Om det ingår polering med bra vaxer så kan du nog själv avgöra om priset är bra eller inte... (jämför det med att åka till OK 10 ggr och tvätta själv, samma pengar)

/Marcus
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
*sorry* menade inte så ingår inte något riktigt lackskydd utan menade riktig vaxning och så fälgpolering, rutor och lampor.
bustorp
Billigt
Hoppas det blir bra också. Kombinationen "billigtobra" brukar inte lira ihop..........

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Jag skulle säga att en rekond för runt 2000 kr är billigt, om man pratar en ordentlig polering av lacken med försegling.

Nu skriver du vaxning, fälgpolering samt städning invändigt, att få det för 1000 kr är i mina ögon sett mycket billigt fortfarande, oavsett om det då inte är en riktig rekonditionering av lacken utan endast en vanlig vaxning (fortfarande kommer tjära och salt att tas bort mha en grundlig vaxning)...

Sedan är det ju mycket beroende på vilka nivåer man själv ställer krav på. Jag har lämnat bort mina bilar för utvändig rekond för runt 1500, då endast lack-rekond, och varit mycket nöjd med priset... (personen deklarerar då inte detta som en del av sin inkomst)
Det är svårt att avgöra vad som är billigt och inte, det är helt och hållet beroende vad man får för resultat.
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Jag kan inte säga något om resultatet ännu men såg en bil som han hade gjort när jag var där och den var jävligt fin....men men vi får se....de som lämnat den där sa att han var mycket bättre än lokala rekond firman i alla fall
1500 inklusive försegling men då är det en polare som gör det
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
För 1000kr!!!Den killen måste vara snällare än jultomten om han gör det med kvitto vill säga,,fast det är ju även billigt om han gör det på fel sida lagen.
du får nog ingen polering för det priset men en vaxning och invändig puts för 1000 kr är ett bra pris.
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
Tjena mitt företag tar 4500kr då ingår allt utvändigt
Utvändigt handtvätt (det vanliga då avfettning champonerign avtorkning) vaxning polerning damsuging av hytt insmörjning av läder mm

vi luktsanera till ett visst mån

svårt med väldigt inrökta bilar .

hittils har vi inte haft ngra direkta klagomål

//Divan
En snikpolering skulle jag tro för 1000kr.

Min M3
Länk
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Ja jag kan inte bedömma hur bra det är gjort men jag är väldigt nöjd i alla fall väldigt lätt tvättad och den glänser fint också
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
grattis

//Divan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.