|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 240 Km härmed | |
|
328 -96 coupe med komplett m paket. import. sista text 240, sista markering 250 Daniel |
|
| 96 och framåt har upp till 240 och äldre 260 | |
|
97 328a går till 240 / KEN Länk |
|
|
240+ ett streck till (250) Svensksåld, utan M-pkt med originalmätarhus :-) Min 318 med 220 som max (inget streck efter detta) var en 94:a med M43 motorn. Även denna bil var svensksåld. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
260 på min en 328 sedan -95 bilen är importerad |
|
|
Hellow =) Kollade just min bil: 240km/h var sista noteringen. 328iM -96, tysk import. ~It's not just a car, It's a lifestyle!~ |
|
|
Min 328:a -97 har 240km/h + ett streck (250) Min polares 328:a cab -95 har 260km/h Min slutsats efter "alla" inlägg är att "äldre" 328:or har 260km/h och "nyare" (från mitten 96 typ) har 240km/h på mätaren. Undra varför det är så här. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Ja det måste vara slutsatsen. Tre andra saker ändrades 96 tror jag (rätta mig om jag har fel): · Mätarnålarna gick tidigare igenom den svarta "centrumploppen".. d.v.s. nålen var vit hela vägen från spetsen, genom mitten och till andra änden. 96 och senare är nålen bara vit från spetsen till "centrumploppen". · Bensinmätaren graderas 96 och senare med 3/4, 1/2, 1/4 istället för 60, 45, 30, 15. · Vattentempmätaren har ingen markering för mittenläge efter 1996, utan bara intervallstreck. |
|
|
Min går upp till 260 km/h och är sv-såld (1995) "En gång BMW, alltid BMW" |
|
|
"Ja det måste vara slutsatsen. Tre andra saker ändrades 96 tror jag (rätta mig om jag har fel): · Mätarnålarna gick tidigare igenom den svarta "centrumploppen".. d.v.s. nålen var vit hela vägen från spetsen, genom mitten och till andra änden. 96 och senare är nålen bara vit från spetsen till "centrumploppen". · Bensinmätaren graderas 96 och senare med 3/4, 1/2, 1/4 istället för 60, 45, 30, 15. · Vattentempmätaren har ingen markering för mittenläge efter 1996, utan bara intervallstreck. " Fler nya saker faktiskt... Bl.a. Den nya klimatanläggningen :) Fyll gärna på här om det är något mer ni kommer på! Skoj tråd detta blev :) |
|
|
Jigga: Javisst, där är ju mer som ändrades 96/97. * Njurarna ändrades och blev utanpåliggande istället för infällda. * Sidoblinkers ändrades och blev betydligt mindre. Mer nån? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Min 328 jag hade -97 var graderad till 240km/h Det finns utav mina erfarenheter två st olika "ECC" klimatanläggningar inom samma årsmodell i detta fall -97 Samma där, konstigt tycker jag. --- King of the road |
|
|
det skiljer väl på handsfackets ut forming berorende på års och airbag, inte riktigt hundra men nån som vet Daniel |
|
| Jaså handskfacket också? Måste kolla upp det också då :) | |
|
260 km/h BMW its a ride not a car |
|
|
240 några mer ändringar från 95 till 96? Mpower |
|
|
Min 328m-96,svensksåld,är graderingen på 240(sista strek på 250) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.