|
|
|
|---|---|
|
Har efter många om och men fått hem min GT läpp och det jag söker är lite bilder på läppen hur den monteras och hur den ska se ut. Finns det någon bra sida med bilder eller liknande. Är tacksam för alla tips o bilder innan jag börjar riva o slita i fronten på min bil. GT läppen är splitter ny, komplett med alla fäste, skruvar, cornersplitters och allt är givetvis orginal. Länk | |
|
Björn, jag har BMW's egna bilder från ETK. Mailar dig. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Johan: Tack tack, perfekt!! Länk |
|
|
Anytime m8! Skraaaba nu inte åpp skopan redan första veckan bara. Markrfrigången blir inge skojs om man har en låg bil och dessutom splittern ställd långt ut.... men schnyggt e det! Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Johan: Jag kör ju alltid lungt så det blir nog inga problems ;) Pikarna om snöplogar och osthyvlar regnar friskt på kontoret, men som sagt snyggt är det!! Du har möjligen inga vanliga bilder på Läppen när den är monterad? Min läpp är lite matt och lite glansig på ytan?!?! Vilket ska det vara? Matt? eller blank?? Länk |
|
|
Halvmatt ska den vara, men jag spacklade och lackade om min sådär 20 ggr ;) och då körde jag med matt, vanlig "mackaspray". Funka perfekt! Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Johan: Aha!! Jag funderar oxå på och lacka min matt för finishen på den är det ju ingen världsklass på?? Blir till och hoppa i målarkläderna ikväll då =) Länk |
|
|
Så efter många om och men så är läppen finspacklad, lackad och monterad. Blev mycket bra men det krävdes en del om justeringar av den befintliga spoilern dock bara på insidan. Motorskydd mm fick stryka på foten då dom inte fick plats men GT läppen är ju jättestor så den går ju in och täcker av istället. Nu återstår bara och se om den sitter kvar och att den förblir hel =) Länk |
|
|
Bara lugn, du kommer att vänja dej vid skrapljudet med tiden ;) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Det finns ett speciellt motorskydd som ska monteras tillsammans med splittern. Ser inte särsklit "dyrt" ut kanske värt att kolla vad det kostar på bmw? En fråga? Är hålen i kofångaren förborrade på alla M3:or eller får man borra dom själv? Har en komplett splitter som jag ev. har köpare på och undrar bara hur monteringen går till på en icke GT. /John |
|
|
John John: Allt som tillhör GT splittern är tok dyrt men jag ska kolla på BMW och se vad den kostar. Tex: Fästena till Splittern kostar ca 1000:- St och det finns 3 =/ Hålen i kofångaren får du borra själv samt att man får borra egna hål i kofångarbalken får att fästa dom yttre fästena. Funkar bra och såga ut med ca 70-80 mm hålsåg. Det enda som passar rakt på är corner splitterna, där finns gjutna "hak" och hål. Det är lite puligt och sätta på Splittern på en icke GT bil men det funkar utmärkt om man har alla delar. Om du säljer den så är det bara o maila mig om det är några problem o montera den. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.