|
|
|
|---|---|
|
nu tar jag upp det här igen.. har sökt nu och hittar inte det svar jag letar efter... jag undrar om e28:ans fjäderben samt bakvagn bryggor skulle gå å bullta dit?? bakvagnen kan jag tänka mig att det kan bli problem med... men framvagnen iaf? | |
| Det är faktiskt inte helt dumt. Det kanske räcker att byta bara navet? Annars är det tyvärr rätt stor skillnad på framvagnen på E30 och E28. Frågan är om det inte är enklare att bygga om bak. Där är konstruktionen åtminstone väldigt lik, förutom att E28 förstås är bredare. Om jag hinner och orkar skall jag kolla upp hur det verkar, jag har lösa grejer liggande till båda bilmodeller. | |
|
Varför inte köra med grejor som verkligen passar? Har du grejorna hemma så är det väl en sak men om du ska köpa/har köpt och sen se att det inte passar så är det en risk du får ta. ///BMW - Was sonst! |
|
| Kanske för att det är betydligt enklare och billigare att få tag på fjäderben från E28 än från M3 E30? | |
|
jo det är ju klart större tillgång på e28 delar än e30 överhuvudtaget.. och e28 har ju lite mer stoppverkan i bromsarna jämfört med 320.... men fjäderbenen fram.. går det inte att switcha alls? assså hur skulle krängninghämmaren och styrstag m.m. passa in? |
|
|
e36 fjäderben är annars ett alternativ. Finns mer info här: Länk /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.