|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger jag har lite egna funderingar kring värdet men jag vill balansera dessa mot era, så värderingen blir realistisk. Vad säger marknaden? Lite om bilen: 318 touring -97 arcticsilver. svart inredning 18.500 mil. 2-zonsklimat som fungerar och blåser mkt kallt men det mullrar lite från kompressorn när snöstjärnan är intryckt. (stundande rep?) Bilen är i bra bruksskick och går tyst och fint. Stadig och direkt på vägen utan slammer och klonk. Ingen oljeförbrukning eller ventiltick. Samtliga instrument och belysning fungerar. Inredningen är i stort felfri förutom en 4cm repa i dörrsidan på en av bakdörrarna. Dock finns en liten (1 dec lång) repa i lacken vid tanklocket. Det rostskador som hittills upptäckts på fordonet är lite begynnande rost på förardörrens insida, dock ej något på själva utsidan (spegeln). Detta bör väl åtgärdas om man inte vill att det ska sprida sig? Det ska nämnas att bakre torkaren sagt upp sig också. Annars är bilen snålt utrustad (förutom klimaten) och i standardskick. Servicebok finns stämplad upp till 16.000 mil med Svenska BMW stämplar. (Svensksåld) sista milen är bilen Biltemaservad var 1000 mil enligt förra ägaren (saknas dock dokumentation om detta). Har kontaktat samtliga 4 ägare. Vad säger panelen? Vad betalar man för en sådan gammal trotjänare sommaren 2005? Leffo | |
|
Jag säger max 50´ Var några år sedan jag sålde en betydligt finare 318-97 för 65' (min var visserligen en sedan som står lite lägre) Känns som en bil man lätt kan kosta på uppåt 20' direkt. Personligen skulle jag hellre försöka hitta en riktigt fin för 65-70'. Vad tycker du själv? |
|
|
Jag ska säga vad jag tycker bara jag får fleras åsikter om värdet på den. (Lättare att skapa sig en genomsnittlig uppfattning) Att du sålde en betydligt finare för några år sedan för 65´ är inte relevant idag. Mycket har hänt med värdet på E36 senaste åren. Leffo |
|
|
Tror som BjörnB, runt 50´ verkar rimligt. /Rickard |
|
|
Man får alltså vackert betala 50kkr för en sådan? Står dom så högt? Jag hade tänkt mig 40-45.000kr? Leffo |
|
|
Givetvis inte relevant idag men räkna med en värdeminskning på 6-7' per år för en e36 skulle jag tippa. Skulle då fått ut runt 52' för min idag kan man anta. Lägg på 7-8' för en touring, och du bör kunna hitta en hyggligt fin för strax över 60'. |
|
|
Ljudet du hör ifrån kliman beror troligvis på en mer eller mindre dålig ventil i klimasystemet (enl. tidigare inlägg, Länk ) Lider själv av detta på min 328-T som tidvis vid låga motorvarv med kliman aktiverad låter som en ko, dvs. råmar :) Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Huvudet på spiken!, Den låter faktiskt som en Ko!? En mycket gnällig sådan. Men allt kyler som det ska så det är väl bara att acceptera ljudet som "standard" på gamla bilar. Tack för länktipset. Leffo |
|
|
Huvudet på spiken!, Den låter faktiskt som en Ko!? En mycket gnällig sådan. Men allt kyler som det ska så det är väl bara att acceptera ljudet som "standard" på gamla bilar. Tack för länktipset. Leffo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.