|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker absolut att det är snyggare med en bil som är nerlackad. Jag har en svart bil med svart helskinn, men den är grå nertill och det förstör en del. Funderar på att lacka bilen nertill själv och undrar om någon har något bra tips. Ska man sätta på ett svart m3-paket eller köra budgetvarianten och köpa sprayburkar hos en bilhandlare och spraya på det gråa själv? Finns kanske risk för att det kommer att se lite oproffsig ut om man gör det själv, har bara lackerat en och annan mopedram tidigare. mvh martin hs99maby | |
|
Tror du klarar av att sprya själv. Matta av det gråa. Spraya på lite grund Och kör 2-3 lager med sprayburk Det blir finemang-sitter ändå så pass långt nere att det inte är hela världen om det inte blir världsklass, Lycka till! |
|
| Gör du det där det är dammfritt och gör grunden riktigt och sprayar tunt många ggr så kommer det bli kanon.. | |
|
Det kan bli riktigt bra om man gör det själv, men jag har märkt att proffslack tål mera stenskott osv. Plåt är lättare att lacka själv än plast, tycker jag. Lite dålig bild men denna Länk lackade jag själv en gång i tiden, det blev hur bra som helst. |
|
|
Tänkte fortsätta med detta inlägg och ställa frågan vilka burkar av färg rekomenderas(alltså märket på tillverkaren).. själv har jag svart ned till, ska det slippas bort på nåt sätt eller är det bara att köra på? behind a great man there is a great BMW |
|
|
madmax05: Det bästa jag har lyckats med i alla lackjobb är spray jag köpt av en som blandar och fyller sprayburkar men denne har flyttat/lagt ned sin verksamhet. Det sämsta jag stött på är Multona, ex. min Orientblå är inte ens i närheten (jag har rätt kod). Annars finns "original" (vet ej vad tillverkaren heter), de små burkarna med pensel och slippapper i locket, de brukar vara rätt bra, men dyrt med tanke på volymen (250ml?) Om det svarta är den hårda typen av body på tröskeln, brukar jag bara matta ner den lite med våtslip för hand och lacka rätt över, är det ljusare lack på bilen, kan det vara lämpligt att grunda med ex. Turtle grå zink eller annan ljus grundfärg före. |
|
|
tack ormen..:) mvh madmax behind a great man there is a great BMW |
|
|
BMW säljer sprayburkar med lackfärg. Själv köpt där till lackering av M-vinge till bilen. kostade 139:- och då fick jag en med färg o en med klarlack. Skulle nog inte ge mig på att lacka ner bilen själv iaf.. då lacken inte får samma hårdhet som när proffsen gör det. Kanske för lätt för stenskott och så att slå hål på lacken.. o då ser d inte fint ut ju :/ men men..kanske värt ett försök ändå? mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.