AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.749

Hur får man framblinkers att lysa hela tiden?

[M
23
[MOMO]
323iC -98
Hej Folk !!

Jag vill fixa så att mina framblinkers lyser hela tiden.
Hur gör man detta smidigast???

Tacksam för alla svar

//MVH
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Koppla ström på jorden.

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
[M
23
[MOMO]
323iC -98
Tja K1mzo

Har redan provat det, men d funkar ej på e36an ..funkade endast på E46 karossen :(
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Detta är för E39 men kanske kan användas till E36 oxå
Länk

/Fredrik
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det som länken visar förutsätter att blinkern tänds svagt när man kopplar ur parkeringslampan.

BMW CS #5206
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Där ser man, kanske skulle läsa igenom innan jag lägger ut en länk ;-)
Två sätt finns.
Försöka byta sockel i blinkersen så du kan använda en tvåtrådslampa 21W/5 eller 10W och koppla lågwattstråden till parkeringsljuset och 21W till bliker.
Andra sättet är att ha ett effektmotstånd i serie med lampan men det kommer att bli mycket varmt då du måste bränna bort c:a 10-15W effekt.

Kom ihåg att man inte får ha gult ljus frammåt i samma glas som blinkers, så du måste koppla bort det när du skall till SBP.

/Fredrik
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Hermanders förslag är nog det bästa, jag har gjort så på ett antal bilar, problemet är bara att polisen inte heller gillar orange parkeringljus fram, jag har fått plocka bort mitt hela tiden. Sen en lite rättelse bara, man får ha gult och vitt ljus fram, men inte orange, som blinkern är.

BMW CS #5206
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Färg hit eller dit. ;-)
klart jag menade orange.

Bra att det finns någon som rättar till saker man skriver utan att tänka.

Det fanns ju faktiskt något som hette varseljus.
De var gula som man fick ha fram istället för tänt halvljus.
Gädje över dess död.

/Fredrik
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Borrade in "p-glöd" i mina reflektorer för blinkersglasen när jag åkte e36,köpte lamphållare med kablar på mekonomen för ngr tior.Sen tjuvade jag mej in på p-ljuset innanför lampskyddet för helljuset samt skarvade strömkabeln med en rundhylsa så jag kunde koppla isär när det nalkades besiktning.Som Christer säger gillar inte polisen orange ljus framåt.Sen har Folke en proffsig installation jämfört med min amatör mässiga.

mvh
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Gör man som Dutta föreslår, får man använda orange glödlampor i p-ljuset eller ha orange blinkersglas, annars får man ju vitt parkeringsljus i blinkern, vilket i och för sig är lagligt, och kan vara ett alternativ. Jag har gjort så på min 323:a och lite orange lyser det eftersom blinkerslampan är orange, och lite ljus speglar sig genom den.

BMW CS #5206
[M
23
[MOMO]
323iC -98
Tack för alla tips..ska föröska mig på lite o se hur d kommer o fungera ..tack återigen

MVH

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.