AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.185

WASTEGATE 745

Visa användare
18
andersklingvik
745 IA turbo-1985
Min Wastegate har fasnat vilket håll ska den röra sig åt ? Vet någon om jag kan använda någon annan model ?
Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
Hejsan!

Den ska röra sig inåt "behållaren" med kylflänsar. Tveksamt om du kan använda en annan modell, skulle köpa en begagnad om jag vore du...

mvh / Magnus
Visa användare
18
andersklingvik
745 IA turbo-1985
Tack men hur trögt ska det gå. Kan inte trycka ihop den ?Var hittar man en beg ?
alltså en wg är ju helt mekanisk, tror du inte att den är lite sotig eller rostig fjäder på insidan
varför gör du inte som så att du öppnar den o rensar o smörjer så kanske den börja att röra sig
Min waste gate är också hård o går knappt att röra med händerna (intern waste gate, alltså ingen 745 )

tror inte att en sån massiv sak borde gå sönder så lätt
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Std WG till m106 motorn är "ganska" tung att trycka ihop..har du den avplockad?
Du ska kunna pressa in ventilen när du trycker med båda händerna.
Visa användare
18
andersklingvik
745 IA turbo-1985
Ja den är avtagen kan inte trycka ihop den. Har smörj få se om det släpper. Ska man kunna skruva bort avgasventilen?
Visa användare
18
andersklingvik
745 IA turbo-1985
Nu har jag smörjt och tryckt. Har använt tving händer ingenting. Törs man sätta upp den i ett stort skruvstäd ??Vill åka igen nu !!!!!
Visa användare
18
andersklingvik
745 IA turbo-1985
Nu funkar Wastegaten men nu vill automaten inte växla ? någon som vet varför ?
Kan det inte ha med att eftersom WG inte ville öppna så laddade bilen fölr mycket o då gav lådan upp ?

Mvh zacka
Visa användare
18
andersklingvik
745 IA turbo-1985
va hur menar du ?
När en waste gate ventil inte öppnar så laddar turbon så mycket det bara går o på så sätt blir det en enorm vrid skillnad som KANSKE inte låda tålde ?
men det är bara en tanke
Visa användare
18
andersklingvik
745 IA turbo-1985
Okey men varför har jag ingen kontakt med sportknappen inget liv i lamperna som visar växellägena inte ens ekonomi eller sport ?
Kan det inte vara problem med själva knappen då ?
ta ut den o kolla under så inte glapp eller en kabel som är av
Har ingen sån bil så jag kan inte svara riktigt på din fråga
lycka till iaf, om du tröttna på bilen så hör av dig till mig så kan du få ett bra bud :)
zacka@bredband.et

Mvh zacka
Visa användare
18
andersklingvik
745 IA turbo-1985
Ska riva lite i helgen. Är övertygad om att jag har jordfel. Ska kolla om det finns några trasiga vacumslangar runt lådan. Har fått tips om det. Hela lådan kan inte bara stanna på det sättet tror jag. hoppet är det sista som sviker !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.