|
|
|
|---|---|
|
Hur får man igång telefonen, satt in ett vanligt refillkort (stort) Men det kommer bara fram "sim karte prûfen" på telefonen. Betyder väl typ "testar kortet" eller liknande, men spelar ingen roll vilken väg jag stoppar in kortet så kommer det messet ändå. Kommer ton när man ringer nödsamtal, så den verkar funka iaf fall...kanske kortläsaren som är död? Please help me...hur fan ska man göra för att kicka igång den? Nån som har varit me om samma sak eller? | |
|
testat kortläsaren i bagaget? |
|
|
Kortläsaren sitter under telefonen! |
|
| Det sitter en till kortläsare i bagaget, mitt kort funkade där o inte i den under telefonen | |
|
Själva telefonen med en kortläsare sitter bak i skuffen, medan manövrering med lur och ytterliggare läsare sitter i kupén. Det finns många trådar på samma tema att läsa, sök på GSM, kortläsare osv. FP |
|
|
Tack så hemskt....saken är biff! Bara jävulskt sjukt att det inte står nåt i instruktions boken om det... |
|
|
öppnar men den svarta lådan som sitter där eller??? |
|
| Länk | |
|
det märker du.. om nått av hållen fungerar kan inte själv testa min telefon för luren är kass |
|
Plumber |
I en så pass tidig bil - jag har en själv - behöver du antagligen ett SIM-kort av gamla typen. Ring och beställ hos din operatör. |
|
dom slutade med dom gammla 96 så det går inte att få tag i sa dom på telia... |
|
|
Prova igen. Jag har kört både s.k. nya och gamla i bilen utan någon som hellst skillnad, har fått/bytat många kort genom åren utan problem. 3,3V och 5V kort är nog mera kinkigt i ficktelefoner enligt min erfarenhet. Dessutom har nyare generationer kort större minneskapacitet, men dessa parametrar påverkar knappast användningen i bilmonterade telefoner. FP |
|
|
nu funkar det...funkade i bagaget :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.