AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
957

E60 Funderingar,finns de några kända problem?

Njuren
Hej! Tittar mycke på E60-serien just nu. Me tanke på att nästan alla på forumet som fått sin nya 1 eller 3 serie levererad med problem så undrar ja fall ni känner till några barnsjukdomar på E60?
Någon som kanske e missnöjd me ngt?

Mvh Njuren

BMW - i nöd och lust?
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
Ett tips: köp en tillverkad efter 9/04.
En fråga bara, varför ska man köpa en som är tillverkad efter 9/04?
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jag tror att Loudnclear menar att nya (uppdaterade) motorer med Valvetronic började levereras efter 9/04...

Micke K. Länk
Nya motorerna började väl tillverkas i feb/mars 05? De kom iaf ut i handeln i mitten av mars...

//Chrille
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
bmw_chrille: DÅ undrar jag också vad Loudnclear menade:)

Micke K. Länk
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Efter 09/04 kom väl -05 modellen, dock inte med de nya motorerna...

Vi har en 2004, som har fungerat mycket bra, alldrig haft en roligare/snyggare/lyxigare bil än denna. helt enkelt underbar!!

Har haft den i 14 månader nu och har kört 4600 mil :-)
Körde 500 km i torsdag i DK, med 130,1 km/t i snitt och 7,7 L/100km i förbrukning, tre pers + bagage...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Varje gång en E60 skulle levereras (BMW Danderyd) så höll de på att "tanka" bilens dator i uppemot 3-4 timmar, antagligen för att "aktivera" de tillbehör kunden köpt.

Däremot såg jag aldrig någon E60 inne för oförklarliga fel, 2 st. E46 M3:or fick sina vev- och ramlager bytta däremot, och jag var bara där i 2 månader...

Mvh
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
En mjukvara uppdatering brukar ta oss ca 5-7 timmar på BMW, beroede på hur mkt utrustning man har i bilen, så detta är helt normalt..

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
Det är många uppdateringar/ändringar gjorda från fabriken till 9/04, både hård och mjukvarumässiga, modellerna innan har ofta problem med styrvxl, ccc, förhöjd viloström, el-hissar, tankarmaturer, sätesvärme mm. Givetvis är valvetronic modellerna att föredra men då är det väl nästan en ny som gäller.
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
Glömde tillägga att goare bil går inte att få för dom pengarna, en riktig kanonkärra och snygg är den också. Den viktigaste utrustningen (enl. mig) är aktiv styrning och aut. låda. Nackdelen är väl rft däcken som är lite hårda/dunsiga men det vänjer man sig vid.
Njuren
låter bra hittentills =)

BMW - i nöd och lust?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.