AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.017

Hotad grannsämja - Larmet går när jag öppnar garaget!

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Det är ca 30-40 cm mellan bilen och garagedörren. Varje gång jag öppnar dörren går larmet. Ganska irriterande i längden, kan tänka mig att grannarna tycker det också... :)
Eftersom det är mycket trångt (ca 2-3 cm på varje sida om speglarna) törs jag inte hålla på och backa in och prova om det försvinner.

Vad beror det på? Kan något justeras? I så fall - hur?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
En kompis har haft liknande problem. Det kunde räcka att någon brevid på parkeringen smällde igen bildörren hårt för att hans bil skulle larma. Då var det larmet som var felinstallerat.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
har du originallarm så kan du stänga av rörelsedetektorerna... kanske hjälper... se instruktionsboken....

tror du larmar 2 ggr för att stänga av rörelsedetektorerna.

__
///M som i Mugge.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jo, men jag vill ju ha rörelsedetektorn på. Tappar lite av vitsen med larmet annars :)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Har samma problem i mitt garage, ibland när jag drar upp garageporten för fort så går larmet. Brukar därför larma upp bilen innan jag öppnar porten. Antagligen blir det någon tryckförändring i garaget som gör att larmet går.

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Verkar mysko att tryckförändring kan ge utslag, men det är ju den enda logiska (??) förklaringen.

Ska ut o kolla om jag kan göra det. Det verkar inte vara någe vidare drag i fjärkan min, måste vara typ 5 meter från bilen för att den ska funka. Men jag vet om 5 minuter!
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jodå, det funkade fint att låsa upp utifrån! Tack för tipset danielb!
Har samma problem med E39:an, när man öppnar garageporten för fort så går larmet. Jag har därför tagit för vana att larma av innan porten öppnas.
På E46:an gick larmet när kupevärmaren startade vid femtiden på morgonen. Det tog ett par dar innan jag insåg sambandet och att man genom att trycka två gånger på låsknappen på nyckeln avaktiverar rörelsesensorn.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Skall enl. div uppgifter här och där gå att fixa genom att byta kupé detektorn mot en nyare modell so är mindre falsklarms benägen

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.