AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
934

hur många hästar?

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Tja...
Har en liten fråga... min 525 -91 är chippad, har sportfilter och M5 växellåda.. hur kan jag ta reda på antalet hästar?? har ingen aning om vad det är för chip i den... vet inte heller om det är orginal bakväxel... men skulle vilja ha reda på ett ungefär... det är ju 192 orginal och alla chip till den som jag sett höjer minst 15hk (står det) kan man räkna ut antalet på nått vis?
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Om du vill veta exakt hur många HK du har nu måste du antingen hiva ur motorn och köra den i bromsbänk eller åka iväg o köra bilen i rullande landsväg... Omöjligt att säga hur mycket kräm du har annars.

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Oki... isf får d vänta kanske ska fixa mer på den sen så d får jag kolla då..
Men tack för d snabba svaret...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Fast man kan nog vara ganska säker på att det inte rör sig om mer än ett fåtal hk.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Trodde inte att m5 lådan passade på m50:n
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
J.Dredd
D tror inte jag heller... men skulle bara va kul att veta...

Andreas1981
Jag har faktiskt ingen aning.. har inte gjort d själv.. köpte den för nån vecka sen stod i annonsen att d va så.. kanske kan kolla d på nått vis??
Chip tillför oftast ingenting på bmw motorer, ofta minskas effekten tyvärr, samma sak med luftfilter, bmw har alltid haft optimerade luftfilter. t.ex. så har m3 e36 och 325 e36 samma filter.
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Hellman -

Länk

Inget är så bra att det inte går att förbättra... ;) Även om det handlar om en BMW.

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Hellman
Den har inte minskat D e en sak som e säker... hehe... Den går som fan...
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

hur mäter man hästkrafterna på en rullande landsväg? har alltid undrart hur det funkar....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.