AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
959

Hjulinställning bak E34

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Tja!
Köpte en E34 -91 för ett par veckor sen med bra däck.. vilka jag slet ner på 2 veckor.. men men.. problemet är att dom va riktigt snesletna så jag undrar om man kan göra en hjulinställning bak för att inte slita snett på dom nya??

//Gandsjö
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

hur är däcken slitna? insida utsida mitten?
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
på insidan...
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

när mina dämpare bak hade lagt av slets däcken på insidan eftersom baken sjönk ihop. är du säker på att du har bra dämpare bak?
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
kanske ska ta o kolla dom... :-) verkar ju rimligt...

Men om jag senare ska sänka bilen kommer det inte bli likadant då?? isf måste det ju göras en insällning iaf om d nu går...

Fast jag ska kolla dämparna så länge..
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

om du tar ett eller 2 varv med rondellen ska det inte göra så mkt på vinklarna. när mina var slut hängde hela baken ner gangzta style och det var tur att jag bara hade skitdäck på(avon zzr)
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är fjädern som bär bilen, inte stötdämparen. Kolla så du inte har något brott på fjädrarna bak, och man kan inte ställa bakvagnen på "vanliga" E34, bara på M5. Ofta blir hjulvinklarna fel då man sänker för mycket. Att den sliter däcken kan bero på att någon bussning i bakvagnen är dålig. Kolla också så att du har rätt ET-värde på fälgarna.

/Per
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

per japp jag vet det oxå men min blev högre efter byte av fjädrar runt om. mekonomens monroe var det vi satte dit.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.