AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
777

Svårstartad och pendlande tomgång?

Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Min 318is kan vara svårstartad ibland. Får hjälpa till med gasen för att den ska starta (Obs inte alltid). Sedan när man fått igång den så dyker tomgången 3-5 gånger relält ibland så bilen stannar. Detta händer inte alltid men alltför ofta på sistone. Bilen var likadan (med tomgången) när jag köpte den för ca 2 år sedan. Men det försvann efter ett tag. Det spelar ingen roll om den är kall eller varm ändå samma fel.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Ingen!?

parolof
sök på tomgångsventil så borde du få napp
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Min har pendlat några gånger när den är kall sen jag köpte den, den har dock inte varit svårstartad eller stannat. Nu verkar dock lambdan ha lagt av, ska köpa ny idag. Har i samband med detta undersökt det mesta. Ett tips är att kolla skicket på alla slangar, kolla då även hur vevhusventilationsslangen ser ut inuti, min var helt igensatt av skit. Jag har även rengjort tomgångsmotorn med 5-56 och kört kontaktspray i alla anslutningar. Skall rapportera hur den beter sig med ny lambda. Bilen hade gått 17´ när jag köpte den, nu 20,3´.

Mvh Per
Ma
62
Mad Jock
318is -93

Fick startmotorn utbytt iförgår på min 318is '93 på Bil o Däck, Arlöv utanför Malmö. Schysst pris 1200:- för allt. Märkte att tomgången pendlar efter start. Inte så pass mycket att motorn dör men nästan. Ska undersöka tomgångsventilen och slangar
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Ok, tack ska ni ha. Ska kolla upp detta. Jag vet att det är en slang som är dålig. det är den som går från ventilkåpan. Någon som vet vad det är för slang?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.