AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
834

demont spolier fram E39

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Hur sitter spolern fram på E39? Är den svår att demontera?
Behöver kanske komma åt kondensorn till ACn.
Talar vi spoilerläpp eller menar du hela kofångaren??
Kofångaren lossas lätt genom att man tar bort gallren vid dimljusen släpper dom två stora Torx bultarna som sitter uppåt i T:na ( Länk samt några skruvar i vardera innerskärmens framkant, sen lossnar den enkelt...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
Kondensorn tar du loss innifrån motorummet.
Klok efter att ha bytt in egen kondensor: ta bort stötfångaren så ser du allt mycket lättare och kan demontera AC fläkten mycket lättare...

Go
33
Goran Berg
540iA Touring-97
Gasar-Magnus; kan du kolla länken - fungerar ej. Har tanken att plocka bort kofångaren för att komma åt och spola rent kondesorn alt. går det att göra utan detta ingrepp???

BMWigen
Länk
Funkar det inte nu heller hittar du det själv om du klickar in på "galleriet" sedan "frilansare" sedan "Hasso" sedan "Hasso gör en ansiktslyftning"

Go
33
Goran Berg
540iA Touring-97
..fungerarde bra denna gång!
Tack
Göran

BMWigen
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Så jag kan demontera kondensorn utan att plocka av kofångaren? Är detta lätt eller är det extra svårt utan att demontera kofångaren. Ej kollat nu men känns som kylaren blockerar kondensorn från motorutrymmet?
Jag tog väck allt framför kondensorn ( Stötfångare, luft kanaler,el fläkten mm) MEN man måste ändå lossa kylaren så man kan vicka ut kondensorn ( alt. demontera kylaren som BMW rekomenderar.) Kondensorn sitter i en kylram tillsammans med kylslingan till styrningn samt ev. 1 eller 2 st oljekylare ( låda + motor) och hela paketet sitter framför vatten kylaren och tas ur som en enhet så se till att ha servo olja hemma...

markus00
Tar man ut kondensorn framifrån eller måste den tas ut på insidan om ni förstår vad jag menar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.