AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
942

Sidorutan hissas inte ner då dörren öppnas

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Jag har fått problem med sidorutan på min 320 e36 coupé. Rutan på förarsidan som normalt hissas ner ca 2 cm då man öppnar dörren, gör inte det.
Nån som vet vad det kan vara för fel, galppkontakt kanske? Ska fixa det i helgen.

DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
på låshaken som sitter på B-stolpen där dörrlåset snäpper fast sitter en liten bryrate för hissen och innerbelysningen kolla att den inte kärvar.
Trycker man på den när dörren är öppen skall rutan åka upp och ned de 2 centimetrarna.
Det var felet på min, men då var det vinter och den hade frusit, kanske inte så vid den här årstiden men den kan ju kärva av andra orsaker.

/Fredrik
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Hissas rutan ner 2cm när man öppnar dörren? Vad är det tänkt att sån funktion ska göra för nytta?

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Det är för att rutan ska täta bättre mot listen.

///Johan Länk
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Icket!

På 3-serie coupe saknas rutram och när dörren stängs trycks rutan upp i gummilisten i för att undvika bla. vindbrus.
den måste således ned lite när dörren skall öppnas och det styrs via ovannämda switch som reagerar så fort dörrhadtaget öppnat låset.

/Fredrik
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Blev visst ett i för mycket!

/Fredrik
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Tack! Då blev jag lite klokare :)

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
parolof
Länk
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Enligt Parolofs länk stämmer inte beskrivningen på placeringen jag skrev, tydligen ändrades det från 10/93.
jag hade en -94 och en -96 och där satt switchen på b-stopen.
Så du får väl titta hur der ser ut på din bil.
Här finns lite mer hjälp: Länk

/Fredrik
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Tackar Hermander. =) ska kika på det nu. hoppas det bara kärvar lite

DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
mjo det fungerar om man trycker på brytaren. Men när jag öppnar dörren så går inte låskolven upp tillräckligt långt för att trycka ner brytaren. Nån som har nån bra lösning på det??

DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Är det inte så att när man trycker in brytaren så åker rutan upp och när den är ute så åker rutna ned?
I så fall är den nog plastbiten i brytaren som blivit sliten tror jag.

/Fredrik
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Det stämmer som du säger Hermander, troligen nån slitning. Men låskolven som vanligtvis trycker ner brytaren vrider sig inte tillräckligt för att tryck ner hela brytaren. Ska kika mera i helgen och riva isär det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.