|
|
|
|---|---|
civilization |
På senaste tiden har inredningen i bilen en 328 -96, börjat knaka och knarra något helt otroligt. Det hörs verkligen tydligt och så fort man ens rörs sig i sätet, ljudet kommer dels från stolarna men i huvudsak från själva plasten i instrumentpanel och mittkonsoll. I övrigt är bilen i fint skick för att ha gått 20 000 mil men detta drar verkligen ner helhetsintrycket rejält! Någon som vet om det finns något att göra åt detta? |
| material har en egenskap att töja sig och drar ihop sig vid temperatur ökningar resp. minskningar. Kanske beror det på detta fenomen. | |
|
min 325a -92a knakar också väldig mycket ibland i skinnet och dörrsidor, och ibland ingenting. hs99maby |
|
|
Hej En bil rör sig alltid lite lite grann och detta leder till att kontaktytor mellan alla plast detaljer etc glider lite mot varandra. Så enda sättet att få tyst på det är att försöka lokalisera var det låter mest och sedan skruva sönder detta och smörja upp med lämpligt medel, gärna det här vita fettet som man kan se i plastkugghjul och liknande kommer inte på vad det heter......nylonfett kanske.... Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
Min 328- 95 hade samma problem. Jag märkte att ljuden visade sig oftast vid temperatur skiftningar, som nu. Jag blev av med ljuden under sommarhalvåret och slapp dem i fortsättningen.. |
|
|
Siliconspray är väldigt användbart mot knakande plastdetaljer! //Niclas Pärlan Länk |
|
civilization |
Nylonfett och siliconspray låter ju som det kan vara värt att prova. Men oljudet kommer tyvärr oxå från"helgjutna" plastdelar och paneler. |
civilization |
Särskilt mkt knakar stolarna precis mellan stolen och säkerhetsbältesfästet mot mittkonsollen till. Ngn som känner igen detta? |
| Höj volymen på stereon...så slipper du problemet! ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.