|
|
|
|---|---|
|
Har haft min 535 -91 avställd i 1½ år, har inte startat den på över ett år. Försökte starta den med starthjälp, då batteriet var heldött, men det hjälpte inte, kollade alla reläer och säkringar och upptäckte att bränslepumpsrelät var trasigt. Bytte det och provade igen, dött. Bytte t-stift, ingen skillnad, den får ingen gnista. Har någon sorts startspärr slagit till, eller är det något annat fel? Börjar få nippran på bilrackarn'... Den har stora datorn. | |
| Ingen som har nåt tips??? | |
|
Byt batteri och prova sen. Kan ju vara ett bra tips...... FordLTD Min BMW Länk |
|
| Har kopplat via batteriet när jag hjälpstartat... | |
|
Om den har stått stilla utan att ens ha startats på 1½år så är risken ganska stor att det har blivit oxid på diverse kontakter. Jag skulle gissa främst på kontakten till tändlägesgivaren som sitter vid svänghjulet eftersom du inte får någon gnista. Köp elektronikspray och gör rent alla kontakter som du hittar. Specielt dom två kontakter som sitter på det bakre tvärstaget som sitter mellan insugsröret och toppen. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Ska prova!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.