|
|
|
|---|---|
San |
Hej jag funderar på och köpa min första BMW har länge funderat på en 525 men har hittat en 730 -93 för 65000:- . Och nu undrar ja om den är mycket dyrare och äga än en 525. Hur mycket reservdels priser skiljer. Vilken är bäst att äga ? mvh Stefan |
| 730 e fetare, speciellt med v8:an. | |
|
Hej, jag har själv ägt en 530i med v8 så jag vet lite vad jag pratar om....räkna med ca 2 dl högre förbrukningm några hundra mer vid varje service i snitt...samt eventuellt dyrare reservdelar vid reparationer runt motor/växellåda. Visst är e32 en underbar bil, sannolikt är den dock svårare att avyttra när den dagen kommer. Mitt tips är helt enkelt att överväg vad du vill lägga ut på ditt bilåkande....valet kan falla på en fin 730...till rätt pris....730 borde gå att få billigare än 525 från 93 tror jag...kanske 10-15'. Välj en med v8, starkare, modernare och snålare. Önskar dig lycka till!!! Simon |
|
|
Om valet står mellan en nyare 7:a eller åldre 5:a för samma penger är det framtida utgifter som kanske får vägas in. 7-serien är förstås dyrare när det gäller det mesta. Bättre lastutrymme och högre utrustningsnivå talar jo oftast till 7:ans fördel. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.