|
|
|
|---|---|
|
Vad kan det vara för fel på min bil tror ni?, ibland så fungerar det fjärrstyrda centrallåset men ibland händer det ingenting. Nytt batteri i fjärren och nygjord "initizering" av nyckel men felet kvarstår. Att hissa ner rutorna och takluckan funkar alltid med fjärren men just att låsa upp fungerar bara ibland så ibland blir man alltså utestängd från bilen. Det är en 318 -99 e46 vi pratar om. Någon som har någon ide ? | |
| snälla kan någon ge ett förslag ? | |
|
Låter som samma fel jag hade, centrallåset fungerade bara ibland och vissa gånger låstes bara ena dörren upp.. Fick byta ut låsmotorerna i dörrarna, sen dess har det inte krånglat en enda gång... Nu vet ja inte vad detta kostar då jag fick det gjort på garanti när jag köpte bilen.. Men det är ett tips iaf:) Mvh Johanna |
|
| ok, inga tips om airbagen i dörren, dvs, törs man plocka bort dörren själv ? | |
|
På min bil var det likadant , helt plötsligt började central låset krångla men bara på förarsidan, inland vägrade den åka ner och ibland åka upp.... var tvungen att byta hela centrallåset på förarsidan....ett tips om du inte är kunnig låt bli att riva ner dörren själv...har en kompis som jobbar på bmw o han fixade min dörr framför mina ögon o det var inte lätt..tog ca 1,5 h för honom , det är rätt krångligt BMW M-POWER |
|
| Jah hade samma problem på min tidigare E46. Dock var det bara på vissa platser jag inte fick kontakt med bilen via nyckeln. Svaret från BMW var att mobilsändare eller annan radiosändare kan störa ut kommunikationen mellan nyckel och bil. Vet inte om detta gäller för dig, men är det på vissa platser du har problem så... | |
| Om du hör ett ljud när du trycker på knappen men låset inte riktigt orkar åka upp så får du byta centrallåsenheterna i varje dörr. Jag fick det på MRF grantin, vet ej vad de kostade men tror de kostar runt 2000kr st. Det här är ett av alla de kännda "standardfelen" som finns på E46 bilarna. De är aldrig fel på en BMW men standarfel finns det gått om. | |
|
Ok, tack för alla tips av er, men ja undrar fortfarande en sak, törs man ta bort dörrsidan med tanke på airbagen? några tips om vad man ska akta sig för när man isåfall gör de ? vore ju förargligt om den utlöses =( |
|
|
discjockeyn,,,,har samma problem som du beskrev,,,,,kom du fram till vad felet var? |
|
| discjockeyn: Koppla ur batteriet och koppla inte tillbaka det innan airbagsen sitter på plats igen. | |
|
Har samma problem som trådskaparen har/hade på min 320 -00. Min fundering är dock varför de måste byta "motorn" i alla dörrar? slutar de att fungera samtidigt? Min låser upp alla dörrar när jag använder nyckeln i förardörren och låster upp fysiskt, så det känns som om resten av dörrarna fungerar som de ska. När jag har ringt några verkstäder och frågat om det är ett vanligt fel så säger de att det inte är det och att de måste gör en "dator-analys" för att se vad som är fel. |
|
|
Hej på er, Jag har samma problem, strul med c-låset, ibland funkar det klockrent och ibland får jag manuellt låsa upp och då öppnas bara förardörren ibland och ibland funkar det på alla dörrar.. Det jobbiga är att det bara är IBLAND och att det inte är likadant fel. Men jag undrar om man måste byta motorer.. borde kanske gå att smörja, det klickar i c-låset så det känns som om det är trögt.. Min bil: Länk |
|
xcOOb |
får snart ryck på mitt c-lås med för det funkar bara ibland, dvs låser inte alltid upp båda dörrarna.. lösning? byta motorerna eller? |
|
Mitt c-lås på passagerarsidan slutade också funka, bytte c-lås motorn där till en beg. från skroten sen funkade det! Del nr 9 här: Länk Rätt lätt att byta också! Av med dörrsidan, av med skummgummiskyddet, lossa dem 3 skruvarna till c-lås mekanismen så den går att röra på lite så man kommer åt lite bättre. Lirka loss motorn och sätt i den nya! Rätt så pilligt men det går! |
|
xcOOb |
pröva hålla in upplåsningskanppen längre för det verkar göra susen för mig, har låst upp båda dörrarna 10ggr på raken nu.. vilket aldrig hänt förr.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.