|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Champ Jan använder Glipstone både läderrengöringsmedel och liquid leather och tycker det är riktigt bra. Rapido Dellägare i Wölkes kanske........? När jag först läste dina syrliga inlägg angående stavningen hos nån i tråden samt att Autopower är oseriöst så trodde jag det var nån i 18 års ålderns som ville "hetta" upp stämningen. Blev förvånad att nån i din ålder kan vara så enkelspårig och inte se hur otroligt mycket knuskap både om bilbranchen och Bmw i synnerhet som finns på det här forumet. Är nog inte ensam om att fått hjälp ett antal ggr här med att tex hitta bra/prisvärd lackverkstad, undvika dyra repkostander och till och med att hitta en perfekt sommarbil (tack Kalle!). Om alla här är fattiga, dumma och helt saknar både insikt och kunskap förstår jag inte varför du bemödat dig med att registrera dig på forumet. Som tur var brukar de som har dina åsikter och andra sk "troll" att bara skriva ett fåtal inlägg för att sedan helt försvinna. |
|
|
Angående ursprungsfrågan så tycker jag både Wölkes, Bayerische bilservice i Mölndal & Joakim i Partille är bra. Wölkes väljer man väl om man måste ha servat auktoriserat, Joakim & Bayerische om man vill ha servat snabbt, billigt & bra av riktiga Bmw entusiaster och använda överskottet till nåt roligare. |
|
|
Wadstedt79: Väl talat. Jag märker också att du inte nämner BMW-group? ;-) "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
har ni kollat in bavariabmw.se här i götet? Billig å bra snubbe? |
|
Champ |
Beror på vad du ska ha gjort.... Rek. varmt Joakim på järnringen. Han har dock semester nu... |
|
A det e sant? har aldrig varit hos partillekillen.Får testa där näste gång det blir aktuellt: |
|
Champ |
Firman heter Göteborgs Bilservice. Joakim har alltid så mycket att göra...hinner sällan svara i telefon...åk därför förbi och blås ut bilen på motorvägen på vägen till Partille:) Joakim har servat BMW bilar mer än 10 år... |
|
KPP: Har varit hos Bavaria. Var dock enbart byte av bromsok, bromsvätska och diagnostik av bilen. Inget att klaga på, han gjorde allt på 1-1½ timma. Jag fick jag ett väldigt seriöst intryck av honom. Jag skulle aldrig vilja lämna in min bil till BMW Group Mölndal igen, deras serivcekänsla och good will är usel. Det känns nästan som att man är mer ett problem än en kund när man kommer in med sin bil till dem. |
|
|
Den som vill köpa en ny BMW kan vända sig till BMW-Group. Glöm det företaget i övrigt! Wölkes styrka är bra service. Du kan få hjälp med mindre problem direkt. Den servicen sätter jag stort värde på. Men Wölkes kan ta betalt. Det finns billigare verkstäder. Jag har dödskallemärkt BMW-Group. |
|
|
Vodnik: Mmmm jag säger det samma, jag går numera enbart till BMW Group om det inte finns något annat alternativ. |
|
|
Joakim har inte semester, var hos honom igår. Han jobbar t.o.m torsdag, men verkar ha fullt tills dess. BMW CS #5206 |
|
|
Jag lånar tråden lite. Har folk samma synpunkter om verkstäder i Göteborg fortfarande? Var bör jag lämna in den för Inspektion 1? |
|
| Wölkes är kanon. Dom har haft min bil flera gånger och alltid lika nöjd efteråt. Enkla och rediga! | |
| Lämnade in den för turbobyte på Bilia Group också och det gick bra, men inte aaaalls lika tillmötesgående som Wölkes. | |
|
Vill nog påstå att det är samma som gäller fortfarande BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.