AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
24.894

Vilken BMW verkstad är mest seriös i Göteborg?

Sida 1 av 2
sp
10
spaceman
Z3 2.8 -99
520i -95
Har haft problem med att bilen (Z3) blir död/strömlös vid startförsök ett par gånger.

Skall nu lämna in den för kontroll innan garantin går ut, är det någon som har synpunkter på vilken BMW verkstad som är mest seriös i Göteborg, BMW Group Göteborg på Mölndalsvägen eller Wölkes bil AB i Västa Frölunda

Tacksam för synpunkter

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Wölkes är man trevligare och mera villig att hjälpa till tycker jag.

__
///M som i Mugge.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vilken garanti är det du fortfarande har om bilen är en -00? Och om det ändå är garantirep/försäkringsärende skulle jag hellre lämna in bilen hos BMW Group.
sp
10
spaceman
Z3 2.8 -99
520i -95
Man har ju 3 månaders garanti även vid begagnat köp om man köper från en handlare, så det verkar vara dött lopp var man skall lämna bilen?!!
Tack för synpunkterna.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
spaceman: Varför inte gå till handlaren där du köpte bilen?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
beg-garatin gäller bara om du lämnar bilen till samme handlare du köpt den från.

Annars tycker jag att Wölkes är mer sympatiska, lyhörda och tillmötesgående än BMW i Mölndal (griniga, misstänksamma, jobbiga).

/M

Min bil:
Länk
sp
10
spaceman
Z3 2.8 -99
520i -95
Tack för synpunkterna!
Har bokat på Wölkes, verkar mer seriösa i telefon i alla fall.

acey: Jo jag vet, men det är säljaren på VAG som har sagt att jag kan lämna in den på kontroll hos en BMW verkstad, och det verkar väl vettigt, och då skall BMW bara faktuera ev. kostnader till säljaren.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
spaceman: Bra agerat av VAG säljaren!
Champ
Den otvivelaktig bästa BMW verksatden i Göteborg är
Joakim på Göteborg bilservice, Järnringen (mitt emot bilprovn.) Partille.

Han tar emot många bilar som Wölkes misshandlat.

Ingen mening att ringa, utan glid förbi med bilen...Joakim tar sig tid med kudnerna!

Champ dieselpower
ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Om man inte kan stava "kunderna" rätt, så har man nog inte så väl beställt med andens gåvor i övrigt heller.
Folk som ständigt tycks vilja smutskasta Wölkes på detta forum,
borde kanske rannsaka sig själva först.
Wölkes är en seriös verkstad som ogärna befattar sig med trams, vilket inte tycks vara fallet med AutoPower.
Denna hemsida förefaller vara en tummelplats för diverse killar av tveksam natur som inte förstår sig på vare sig bilbranschen eller BMW.
Champ
häng inte upp dig på denna småsak rapido...fingarna slinter lätt på tangentbordet!

Flera bilar som Wölkes har misshandlat har Joakim mfl fått fixa till.

Bla en bil där kunden lagt ut över 10.000 :- på att åtgärda växellådan. Bilen lämna Wölkes men 50 mil senare var det samma problem...så här höll det på till kunden (märk stavningen :)) för 3:e gången och åkte till järnringen, där felet rätttades till!

Tyvärr, sällan hört något positivt om Wölkes...

Citat från serviceschefen på BMW group Mölndal när en kompis skulle lämna in bilen;
"du har väl tömt din bil på skivor, privata saker"

En annan person hittade ett par damn jeans i baksätet när han skulle hämta bilen...

Det händer ett och annat på verkstäderna...

Men värst är ändå DIN BIL på Mölndalsvägen....
"Tyvärr vi hittar inte din bil, kan du ta en lånebil"

Vad skulle man svarat???

Champ dieselpower
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag lämnar alltid min bil till Joakim på Järnringen, han är duktig, snabb och billig, bättre kan det väl inte bli.

BMW CS #5206
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Snälla rapido kan inte du lära oss om bilbranschen och BMW?

Synd att Joakim inte är auktoriserad.
Champ
Christer Silven och acer

Tack för era inlägg!

Champ dieselpower
ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Nej, jag fick så jag teg! Mot sådana här inlägg, lagom avvägda mellan argument och kraftyttryck står jag mållös...
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Lämnar också min bil till Joakim senast idag faktiskt för byte av skivor och klossar fram alltid kanon nöjd när man hämtar bilen.

///Johan Länk
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Har haft min (och den förra) på Wölkes ett par gånger, och har väl både plus å minus. De har så gott som varje gång glömt eller missat någon detalj, men å andra sidan så har det aldrig varit något snack, utan de har fixat snabbt när jag påpekat det. Fast det hade ju var't bättre om man inte behövt det...

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
sp
10
spaceman
Z3 2.8 -99
520i -95
Fick ett vänligt och seriöst intryck efter kontroll av min Z3 på Wölkes
klart mer seriöst än på BMW på Möldalsvägen.

Champ
Någon som prövat

Gliptone liquid leather ?

Champ dieselpower
fa
22
faust
528-01 323-79
Vad är "Gliptone liquide leather" ? Är det flytande läder, eller? Skulle vilja dra det över mina gråa tygsäten...
Champ
HeHe

www.autochemie.se

Champ dieselpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.