AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
555

Vem är duktig på AC i Stockholm?

M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
När det började att bli varmare ute så framgick det att klimatanläggningen inte fungerade i bilen. Lämnade då in bilen för kontroll och man provtryckte sytemet med kvävgas till 11 bar över natten. Dagen därpå så var trycket fortfarande 11 bar (??), så man misstänkte att gasen på naturlig väg sakta men säkert hade minskat i systemet.

Systemet fylldes med ny gas samt med spårämne för framtida kontroll med UV-lampa. Systemet har sedan fungerat i cirka 3 veckor med kyla (det har ju dock inte varit allt för varmt så frågan är hur väl systemet verkligen har fungerat!).

Nu kommer det återigen ingen kyla och verkstaden (ej BMW) har lyst med UV-lampa (gjordes dock någon dag efter påfyllnad!) utan att se något läckage. Man vill nu riva ner bilen för att lokalisera var det kan läcka och jag ställer mig något tveksam till att riva bilen. Av den anledningen skulle jag därför vilja hitta någon i Stockholmsområdet som är duktig på just AC i e38:orna innan jag låter någon börja riva i bilen (och i min plånbok!!). Är det någon här på forumet som känner till någon som jag bör vända mig till?

M.J.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Prova och kontakta en vanlig kylfirma. Men hur du än gör så kommer det nog svida i lädret. Fixa ACn är aldrig billigt...

Min: Länk
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Tack Erik G!

Jag håller med Dig - billigt blir det säkert inte!

Frågan är dock om det är någon som känner till någon firma, BMW-verkstad eller annan kylfirma i Stockholmsområdet, som är speciellt duktiga på just AC-anläggningen i e38:or?

Är det andra läckor än kondensorn så kan det vara bra att ha någon som "vet" var de vanligaste problemen på anläggningen i just e38:an brukar vara.

M.J.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag skulle hört med flera verkstäder, Per på Länk Länk är erkänt duktig på BMW, han har hjälpt många här på forumet.

Mvh
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Tack för tipset rob_t_j72!

Jag söker Per för att höra vad han säger. Någon som känner till ytterligare någon/några verkstäder?

M.J.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.