AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
553

Frakt av CD-spelare till Danmark

Jag har hittat en CD-spelare på skroten i Stockholm någonstans. Priset för spelaren är helt ok, men dom vill ha 500:- SEK i frakt!! Är det inte lite väl mycket??? Någon som vet det exakta pris med posten - eller skall man använda DHL eller något sånt?
parolof
kolla här Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
DPD-paket på 2,5 kilo skulle hamna på drygt 300:-, Postpaket utrikes ännu något billigare. DPD går att få som dörr till dörr, postpaket går till utlämningsställe.

Sex på alla fyra, roligast så!
Tack för tippsen. Firman (Allbildelar) säger, att det kostar 500:- SEK att skicka i förskott. Men det borde väl gå att betala innan? Posten.se säger ung 250 SEK..
Hmm. Nu säger dom, att det är för att posten kommer tilll dom och hämtar packeten och att det därför är mycket dyrare. Kan det stämma???
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
För Kredikund (Företag som har konto hos posten, alltså i stort sett alla) ingår inhämtning av paket.

Vilken firma skulle betala 250kr/kollit som i det här fallet för inhämtning? Tror få kunder skulle acceptera den kostnaden :)

Lundqvisten
Detta påminner om när jag beställer delar från ebay i USA. Alla säljare försöker att roffa åt sig minst 100% i pålägg på fraktkostnaden. (Trist)
Ja, just det.. Det samlade pris er iofs ok, men när man nu har lagt ner såpass mycket tid på att hitta billigaste delen, är det lite tråkkigt att skulle luras på frakten!
Ursäkta stavfelen - ni förstår nog vad jag menar..
Lundqvisten
Kan vara så att skroten tager ut både tur och retur frakt, för att du ej betalar i förskott. (finns många som beställer varor för skojs skull)

Betala i förskott och kräv att de skickar varan till gällande listpris.
Dom 500 är MED betallning i förskott..
Lundqvisten
Men då handlar det ju om "Ockerpriser"
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Posten borde ju nästan lessna på firmor som ger intrycket av att Postens tjänster kostar multum när dom ska ha egen vinstmarginal på fraktkostnaden. Kan ju vara en sak om dom vill ha betalt för emballage och även specificerar den kostnaden, men att lura i folk att det kostar 500:- och att inhämningen kostar är småfult.

Köper jag något från en skrot vill jag ju veta exakt vilken fraktkostnad som tillkommer, och att den är rimlig. Annars blir det lätt någon annan skrot som får sälja.

Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Problemet är väl att växlaren säkerligen är såld nu när du går ut och säger att de har en billig sådan. Om priset var ok inkl frakt så är det väl skit samma vad frakten kostar? Det viktigaste är väl slutpriset? Nåt att tänka på nästa gång kanske.
Ja, det viktigaste är slutpriset. Därför kunde dom väl ta 200 spän mera för delen - då hade jag varit nöjd, i stället för det tramset med fraktpriset..
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Men snälla vän vad spelar det för roll? Du säger ju själv att slutpriset är det viktiga. Om de sedan tar 1000 kr i frakt och 200 kr för växlaren spelar ju ingen som helst roll. Det finns ett bra Svenskt ordspråk som kan passa bra här och det låter enligt följande: "Snålheten bedrar ofta visheten"
Ursäkta - "snälla vän" - men jag gillar inte, när företag säger ett pris (2000:- för cd spelaren) och då, när man säger att det är till DK och dom hör att man pråtar med en _liten_ brytning (men gör den servicen att pråta på deras eget språk), kostar frakten 500:-. När man då väl frågar, hur det kommer sig, ljuger dom och försöker att fastholla, att det är posten och inte deras egen kassa som för pengarna. Det är helt enkelt dålig stil.

Jag har just betalat vad som motsvarar 225.000:- SEK för min kommande 316 '00 - så snål är jag väl inte.

Lundqvisten
Jag har full förståelse för din ståndpunkt Calle, jag delar helt din uppfattning ang ocker prissättningen gällande frakten. Trist.
Hoppas det löser sig för dig till slut...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.