AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
550

Goodwill vid rostig baklucka, -98

Rosebuddy
Hej! Vad har ni för erfarenheter kring BMW's vilja att tillmötesgå krav på de klassiska roståtgärderna på Touringens koffertlucka? JAg har en -98 och har hittat ett krftigt rostangreppi området där glasluckan möter själva plåtluckan.

Vad har mni för erfarenheter och vilket förhållningssätt har ni haft i kontakterna med BMW?
/L

Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-2001
430xd Grand coupé 2016
så länge rostskyddgarantin gällde (6år) var det inga problem men tror faktiskt det blir svårt när bilen är äldre än det, men frågan är ju alltid fri och det värsta som kan hända är att du får ett nej.

/Fredrik
De håller benhårt på de 6 åren tyvärr. Jag har inte hört talas om någon som fått igenom ett sådant ärende efter garanti tidens slut.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
BMW är frikostiga så länge rosten rapporteras inom garantitiden, dvs 6 år, hos de flesta BMW verkstäder. På din 98:a borde tyvärr tiden ha gått ut förra året så det blir nog omöjligt att få en ny lucka på goodwill, om den inte redan blivit bytt ngn gång under de senaste 2 åren (man har denna garanti på utbytta karossdelar).

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
In
355
Inot
745iA -02
Rostskyddsgarantin gick ut den sista Februari på min bil. Den 4:e Mars ringde jag BMW Solna och frågade om rosten på min baklucka, och fick det krassa svaret att är det 6 år så är det 6år inte en dag mera eller mindre.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.