|
|
|
|---|---|
Gotland |
Min 530 -93 har börjat rassla ganska mycket de första sekunderna när man startar motorn, ju längre bilen har stått ju tydligare rassel. Är det någon som har något förslag på vad det kan va? Av tidigare inlägg så har jag uppfattat att det rasslar hela tiden om det är problem med kamkedjan/spännare. |
| lyftarna har ingen olja just vid uppstarten | |
Gotland |
Om det är lyftarna, vad kan det då vara som gör att det här har dykt upp ganska snabbt. kan det vara så att lyftarna är slut? jag har kollat upp att oljenivån är korrekt och att oljan är fräch. |
| jag har ingen aning, nån annan kanske vet bättre. mina började låta då jag bytte olja till en förmodligen segare ? | |
|
Lyftarna "rasslar" inte, det tickar kraftig om trycket har gått ur efter det att bilen stått ett tag. Men det är kanske det du menar. Byt till en bra helsyntetisk olja om det är lyftarna, Då brukar bilen det försvinna. |
|
| jag bytte olja till dyraste castrol som fanns på volvo, slx tror jag det var och det låter endå.... | |
Axel |
Kontrollera kamkedjan och sträckaren. Mvh Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
| Oljepumpen utgår jag från att du har kollat redan så den sitter fast (superviktigt på V8), Annars sjunker trycket och ventilerna kan låta t.ex... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.