|
|
|
|---|---|
|
Mitt banbilsbygge är verkligen inne i slutfasen, men jag har ett STORT problem kvar att lösa... Eftersom min växellåda inte lät bra samt läckte rätt friskt så köpte jag en ny som jag vet var i bra skick, ville ändå passa på att renovera det jag kunde när lådan ändå var tillgänglig, så jag bytte alla tre packboxarna, men när det var dags för provkörning märkte vi att den främre packboxen inte höll tätt, läckte rätt mycket, så det var bara att ta ner lådan och byta den främre igen, då blev det tätt där, men då började det läcka i bakkant istället, bytte då den bakre igen, men det blev inte tätare för det. Det droppar mest när man varmkört bilen och kört lite.... Är det någon som har några heta tips ifrågan, börjar verkligen att tappa tålamodet med denna låda, men är inte direkt sugen på att köpa ny heller....!? | |
| Det kan väl tänkas sitta någon avluftning som är tät? | |
|
Nix....har hällt ut olja genom den tidigare...så det kan jag inte tänka mig... Menar du att trycket skull bli för högt då eller ? |
|
Lundqvisten |
Bistec: Kan du ev, ha repat packboxsätet? har du vänt packboxen åt rätt håll vid montering. Har du använt dig av nya fräscha packboxar i rätt storl. (de torkar ganska fort) Även flänsens mutter och bricka till insidan måste bestryckas med tätningsmassa, annars läcker det olja den vägen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.