|
|
|
|---|---|
|
Hej! Finns det nån som sett nån turbokonverterad 525? länkar? Jag har gett upp mina planer på 730, så då får det bli 525 med turbo? Så, vet ni några dokumenterade byggen? mvh nillow | |
| upp! | |
| Turbo har man bara på grävmaskiner och lastbilar. ;)) | |
|
Å det ska komma från en som själv kör BMW-turbo ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Får jag bara fråga varför man håller på med tubo när det finns så många äldre billigare M-bilar att köpa för "småpengar"? Antar att man inte besiktar kärran med turbo och får på så vis en billig försäkring, eller? Upplys mig i min okunskap.... | |
| Hehe! Det är en mindre långsam lastbil jag åker i. | |
|
hmm! Varför man kör turbo? För att man inte vill köpa en sketen gammal m5 från typ 1982? Tror jag iaf ;) |
|
| För de första fanns de ingen m5 82, sen tykcer jag personligen det är sån effekt hysteri nu förtiden..!! Visst sätta i turbo o grejer, alltid kul med effekt, men då är det så mycket mer som behövs bytas för att få grejerna att hålla, få ner effekten i backen.. Är de inte då bättre att köpa en äldre M modell som powermac sa, som är bra chassie och motor i!? | |
|
Här har du en 525 med turbo :) 2 tillomed :) Länk Inte utan att man blir lite sugen när man ser bilderna. Länk min pärla |
|
| Är det inne med turbo nuförtiden eller är det "fast and the furious filmerna "som satt griller i hövvena på folk. | |
|
man får inte en fin m5 för samma pengar som en 525 med turbo! I alla fall inte en lika ny och så. Och vem vill åka så gammalt? Dessutom är det väl lite coolare med en turbo som drar en gammal m5? inte vet jag, men jag tycker det iaf |
|
| Vad går en konvertering på i pengar ungefär? | |
|
det fina med en bmw-turbo är att det än så länge är ganska ovanligt! tycker personligen det är mycket "coolare" med en förkyld 525:a än en m5:a. sen att man bygger det själv och har nåt att vara stolt över är en annan grej som spelar in för min del iaf! vill man sen ha en j***a massa effekt så är det ju bara turbo som gäller! håller själv på med ett bygge, mest bara för att jag vill ha en turbo under huven å pysa runt med ingen effekthysteri här... men...smaken är ju som baken...antingen gillar man det eller inte... |
|
|
jag har räknat på att man får ett ganska fint å hållbart bygge för runt 20 000:- å sen tillkommer ju bilen så säg att man har en fin turbo-bmw för typ 50 000 som utan problem pallar med 400hk. det får man säkert nån halvdan m5:a för oxå men de är både dyrare att äga å reparera. å de är definitivt inte lika personliga. |
|
| Det går "inte" att besiktiga med turbo antar jag, eller hur gör folk? | |
|
Jonaz_6: I din kalkyl, har du räknat med bromsar, hjul och chassie etc. Med 250-400Hp så vill jag inte ha 525:ans originalprylar vad gäller de delarna. Själv skulle jag vara lite tveksam till ett turbo-projekt av denna typ då det blir inte bara lite problem om du blir stoppad av en polis som märker att det viner lite för mycket under huven, eller ännu värre om du är med om en olycka och skaderegleraren märker att du haft dubbla effekten under huven. |
|
|
det är sant att det är snudd på omöjligt att besikta med turbo ja! dock finns det alltid mer eller mindre komplicerade kryphål...:) i min kalkyl har jag räknat ungefär på vad min bil kommer kosta inlusive bromsar och drivlina. ej chassidetaljer och sådant då den kommer vara en vanlig bruksbil. ska man ha bilen till bana å liknande å verkligen köra hårt så drar det ju naturligtvis iväg en bit... farbror blå säger nog nåt i stil med kontrollbesiktning tack! vad skaderegleraren säger det vete fan, kan vara värt att kolla upp faktiskt!:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.