|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller en 518i (M10) motornord 2,2. Bilen kokade för ett tag sedan så jag beställde en ny toppackning och planade toppen för att bota detta. Då jag bytt allting går bilen fortfarande varm (tempmätaren mellan normal och varm) vilket känns lite underligt då termostaten är en 85gradare. Dessutom sväller kylarslangarna då jag kört ett tag å då jag lättar på kylarlocket bubblar det ur den då trycket lättar. Kan det vara luft i systemet? Hur luftar jag? Ska inte kylarlocket släppa ut trycket ur systemet? Jag menar när bilem kokade så kom det kondens ur dreneringsslangen men det gör det inte nu... ska det vara ett ganska kraftigt tryck i kylsystemet? Tacksam för svar... Ju blankare ju bättre!!! | |
|
Prova att låta bilen gå med kylar locket öppet med full värme på så får du ut all luft ur systemet. Om problemet kvarstår så kan det vara så illa att du har monterat blockpackninget uppochner. (Jag minns inte exakt hur det ser ut på m10 men det går i vissa bilar att montera packningen fel) Det ska vara övertryck i slutna system men inte våldsamt. |
|
|
Men hur vet jag vilken väg blockpackningen skulle ha suttit? Jag monterande den samma väg som den som satt där... dessutom tror jag att kåpan till kamkedjan omöjliggör felmonatge. Ska testa det där med öppet lock och full värme... Tack för svaret! Ju blankare ju bättre!!! |
|
| Det brukar finnas en märkning på packningen (top) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.