|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har ett litet problem min 320d läker in vatten på golvmattan fram på passagerarsidan. Det är en liten pöl närmast dörren och det känns inte som att det runnit nedför torpedväggen så jag tnkte höra om det är någon bmw-vän där som vet? Bmw für alle | |
andlar |
Hej Nick! Fick samma problem som du på min E36a efter en biltvätt, det var dräneringen till vindrutetorkarna som va igensatt och vattnet rann in genom ventilationen vid fötterna. värt att kolla. //Andreas |
|
okej då ska jag kolla upp det imorgon för att jag upptäckte det när jag hade tvättat bilen.// Bmw für alle |
|
|
Det där hände en jobbarkompis med hans 325 E36:a efter maskintvätt. Samma ställe med vatten. I hans fall gick databoxen åt skogen. Bilen blev knappt körbar efter den tvätten. Bytte box hos BMW, 8000.- har jag för mig. Ganska viktigt att ha dräneringen fri. /Johan |
|
| I samband med byte av torkararmaturen på min 316i E36 försökte jag se om jag kunde hitta något igensatt dräneringshål - men icke. Kan någon mer i detalj förklara var man hittar det? | |
|
Hej igen har varit borta några dagar,kollade nu på forumet och såg några nya inlägg.Jag ringde igår och bokade en inpektion 2:a och dom skulle kolla upp vart det läker in någonstans,men tack för tipsen///Nick3 Bmw für alle |
|
| Hejsan igen nu är vatten-läckaget fixat.Vattnet kom från dörrsidan hör och häpnad tog ett tag att komma på det men,vi tog lös dörrsidan och bakom den sitter det en typ skyddsplast för elhissarna m.m. iaf så är plasten där tätad med nåt liknande sikaflex svart smet på tub och längst nerpå dörren så var plasten lös å vatten rann ner mellan dörrsidan istället vilket ledde till att vattnet rann ner på integs-tröskeln och ner på golvet...men vi tätade plasten och provade hälla vatten på dörren och vips så var vattnet borta från golvet nu rinner det genom dörr-dreneringen istället som det ska...Så det var bara upp med golvmattan å ställa dit en cupe`värmare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.