|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
svavelvinter |
allstå herregud, alla tjatat om extra lager klarlack... det blir inte mer glans med mer klarlack, bara det att det håller för att polera mer. jag fattar inte vad folk tänker med ibland :) |
|
Alpinablau...(?) Såg en M635CSi -89 med den lacken och vitt helskinn + 17" Hartge Race splitfälgar en gång, snyggaste färgen/bilen jag sett. ///Magnus |
|
|
Här har du en väldigt fin blåfärg. Länk |
|
|
*Xarg* Tänker inte duskutera med dig om det!!!!!!! Vad är det för lack???? =) *Svavel...* Det finns en bilackerare i Vetlanda som har rykte om sig att vara en av de duktigaste i landet. Jag såg en jänkare som han lackat. Den hade 7 lager!!! klarlack med mellanslip... Ser ut som en flygel i lacken... Så, det finns nog en anledning ändå, dont u think? =) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
ja tycker helt klart att du ska ha ESTROILLBLÅ helt klart snyggaste färgen mvh micke |
|
svavelvinter |
BlueBeemerBoy - nej det tror jag inte, sen om han har någon annan anledning till att lägga så mkt lager så må så vara...men det blir fan i mej inte blankare, dock tål lacken mer polering som sagt |
|
Som sagt, den Estorilblå är verkligen läcker iofs... *sarg* Var har du hittat bilden? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Färgen heter "kandy oriental blue", vet ej färgkåd. Här har du lite fler bilder... Länk Länk |
|
|
Oj, oj, oj den var ju inte obehaglig att titta på... Tack för tipset, ska kolla in om jag kan ordna färgprov på den... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
svavelvinter |
det är en candylack, var beredd att det tar lite längre tid att lacka om det görs seriöst med mellanslipningar samt att det kommer kosta ;) när jag rådgjorde med min lackerare hittade vi en flake-lack som kostade inköpspris på ungefär 31.000kr per liter :| |
| hej har ni nån bild på Estorilblå mvh | |
|
Har hittat en riktigt läcker lack från en båge... Honda har den i sitt program på den nyare hojarna... Kolla in länken och säg vad ni tror om denna på en e36 Coupe... Länk Man kan missta sig mycket på en bild, den ser ut att vara ganska lik den estorilblå fast lite mörkare... Fatta vilket beslut att ta innan man ska lacka, tänk om man inte blir nöjd =) Mitt mål är att bilen ska se typ "race" ut. Blått och kolfiber är grymt snyggt ihop t.ex.... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| Ser ut ung. som BMW's Tobagoblå. Snygg och lättskött. | |
|
*Bimmer8* Tack för det inlägget! Värdefullt då det är lättare att bedöma en lack på en bil än på en båge... Ska kolla upp den lacken... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| bmw 253 vad kallas den samt nån som har bild på denna | |
|
var hittade du den färgen???? jag behöver ett par burkar..till en cykel jag med ;) |
|
|
om du inte har bestämt dig för blått så skulle ja lacka en e36a stålgrå.. såg en sån en gång och jävlar va den va Här är en e46 med den färgen. snygg...Länk |
|
|
kamelontlack på sprayburk..finns det att få tag på? i så fall var? =) |
|
|
svavelvinter, nej det blir inte blankare med många lager klarlack. Däremot blir det ett djup i lacken som är svårt att få fram utan flera lager klarlack. Dock gäller det att inte överdriva som med det mesta, då ser det inte bra ut. Något lager extra och sedan vattenslipning på detta, därefter rubbas/poleras glansen fram igen. Nu snackar vi blank bil. BlueBeemerBoy, Honda's blå är läcker, frågan är om den är för intensiv för en hel bil. Men helt klart värd att kolla upp. /Fredrik |
|
|
Bmws oxfordgrön är grymt snygg(när den är fräsch) Håller själv på med att lacka en e38 den färgen. Om du tittar på motorcykelfärger så tänk på att dom flesta mc-kulörer är i 3-skikt, dvs betydligt dyrare! Och mc-kulörer är ofta för effektfulla för att ha på en hel bil. t.ex kameleontlack på en hel bil, hur snyggt är det?? men mindre delar som , hjälm, skoterhuv, osv är det rätt ok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.