AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
7.568

Ny lack! Tips på en riktigt snygg färg...

Sida 1 av 3
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Bilen kommer att få en ny lack i höst. Ska jag våga byta den Mauritziusblåa som jag alltid gillat?
Vill ha en kulör som går i blått eller kanske lite åt lila, en riktigt djup snygg pearllack som sticker ut lite mer än den jag har idag... Tips?
Den nya M3-blå kanske? Osäker på om den heter Topazblå?

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Estorilblå är aldrig fel ;)

MVH / Jacob
32
204
325ipower
325iC -92
525 M-sport -01
Ford Sierra Cosworth -89
Lägger också min röst på estorilblå, riktigt snygg färg.

MVH
Håller med! Estorilblå är snyggt!
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
madieraviolett som min pärla =)

"riktiga brudar kör BMW"
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Estorilblå är ju snyggt=)
Behåll din Mauritius-blåa lack men blanda i lite "Kameleont-färg":-).Finns en E36:a i närheten av mitt jobb som har den lacken...Mycket snyggt om ja får säg

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Hmm tack, kul o höra vad folk tycker...
Estorilblå är ju riktigt läckert iofs, har funderat på den fast jag vill egentligen ha ngt som inte så många e36 har...
Ngt som passar både en "Show" bil och en gatbil.

*Dawwe*
Låter lockande att "modda" den Mauritziusblå, vill ju ha ngt ovanligt men smakfullt. Man skulle snacka med ngn som har erfarenhet av att bland färger...
Har sett att vissa nyare VW Passat =) har en ganska intensiv blå som är omöjlig att inte gilla. Tror den skulle passa riktigt bra. Kanske är löjligt men det känns på ngt vis bättre att ha en lack som är specialblandad eller från Porsche lr liknande än en från VW men det kanske är jag som är löjlig nu...
Fler synpunkter och tips? Måste inte vara en Bmw lack...

Mvh. B

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Förslag #1: Behåll din originalfärg - den är snygg.
Förslag #2: Interlagos-blå (M5 E60)
Förslag #3: Carbonsvart
Förslag #4: Violettsilvermetallic (BMW Individual) Men kanske för ljus?...
Förslag #5: Både M-B och Honda (!) har/har haft mycket intressanta mörka nyanser, som jag tyvärr inte kan namnen på...
Fördelen med om du "moddar" din original lack är att du inte tvunget måste lacka om dörrgångar mm...M a o så slipper du demontera dörrar,huv,lucka osv...Sparar en hel del pengar...o färgskillnaden utsida/insida är inte så störande när det endast rör sig om en "kameleont" effekt...Byter du färg till en helt annan bör man ju lacka överallt där man kommer åt,motorutrymmet brukar dock vara svårt om motor med tillhörande delar ej avlägsnas...Återigen en kostnadsfråga...

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

*Sani*
Intressant, ska kolla upp dem... Har sett några Honda färger bl.a. "Super Sonic Blue" som BRL har på Eclipsen men många färger ser häftigare ut på utställningar än på "riktigt"
Bilen stod nytvättad i solen idag och då ser den Mauritzisblåa helt underbar ut. Önskar att den kunde se ut mer åt det hållet även när inte solen skiner. Det är klart att en ny lack gör en hel del, bilen börjar bli gammal...

*Dawwe*
Jo du har helt rätt. Iofs åker motorn ur i höst och det är då jag tänkte passa på. Hittade en häftig kamelont färg på en bil, den heter "Catalunya Splash" men den är visst riktigt dyr =(

Färgval beror på humör tyvärr så jag är rädd att jag ångrar mig om jag byter... Har lite tid på mig att fundera så man får väl kolla vidare, tack för tipsen!!!!
Skriv ngt om ni kommer på ngt mer...

Mvh. B

Visa användare
84
Jonah528
528i-87
Tycker att british racing green e en grymt snygg färg med ett par cromade 18" fälgar typ m3 eller m5 fälgarna...

Mvh Jonah
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Precis som tidigare skribenter skrivit så är det bäst att behålla originalfärgen och lägga dit en effekt och avsluta med några extralager med klarlack.

Ska du göra en seriöst omlackering, dvs byta färg helt och hållet, så skulle jag satsa på carbonsvart som Sani skriver. Finns inte speciellt många E36:or med den färgen. Var på håret att jag valde den färgen själv, men i sista stund bestämde jag mig för att köra med original, dvs cosmossvart med några extralager klarlack.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Avusblau!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Pärlemovit!!

Sjöberg
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Hej!
Kul att höra vad ni tycker... Snygga färger allihop. Jag vill ha en blå kulör tror jag, frågan är som sagt bara vilken...

*Bumper*
Låter intressant. Hade tänkt lägga några extra lager klarlack i vilket fall. Funderar över vad det finns för effekter man kan lägga i t.ex. om jag behåller bilen Mauritziusblå?
Vill ha den som nu fast med mer sting, mer show typ...
Funderar även på att ha mycket kolfiberdetaljer på bilen samt lacka naven på fälgarna gråa och ha kanterna högglanspolerade... (AEZ Paron 18)

Mvh. B

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vit
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Santorinblå?

/Gunnar
/Länk
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Du får lägga i lite pearl i klarlacken så får du lite 'show' iaf.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
El
138
El_malo_E30
318i-88 E30
520i-92 E34
530i-93 E34
volvos Flashgrön Metallic med kameleont eller pärlemo efekt grymt snyggt. testade på min cykel.

no balls no baby!
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

*bumper*
Nu blev jag nyfiken... Är inte min lack en pearl lack lr är den "bara" metallic? Kan du ge ett bra ex. på en pearllack så man kan kolla?
Att isf lägga i det den Mauritziusblå och några extra lager klarlack låter inte så dumt...

*Gunnar*
Längesdan jag härde talas om den, ska kolla in den...

*El:_malo:E30*
Låter nice men jag är såld på ngt åt det blåa hållet tror jag...

Mvh. B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.