|
|
|
|---|---|
|
Så här är ligger det till. Vi väntar tillökning i familjen som fram till nu bestått av mig och min kära flickvän. Av denna anledning behöver vi en bil till och jag funderar mkt på hur jag ska göra. Har sett flera fina E36:or men funderar på om utrymmet räcker till. Sväljer den en barnvagn utan större problem och går det in en bilbarnstol? Vore trevligt med ett uttalande av ngn som testat. Annars har jag fått förslag på att köpa en Audi A4 Avant av ngt slag eller en E39 Touring. Alla alternativ känns tänkbara. Ådin av utrymmeskäl och prisskäl (men helst inte), E36:orna för att de är billiga och snygga och E39:orna för att det är stora (förhållandevis), fina bilar (dock ngt för dyra om man vill ha en i riktigt gott skick. Tänkte betala max 80-90000 SEK. Givetvis är det endast Touringmodellerna av BMW som känns intressanta. Tack! | |
| För 80-90 TSEK torde du ju få en hyfsad E39 Touring, t.ex. en 528i Touring. Detta är ju säkert en av de bästa familjebilarna i prisklassen! Säker, rymlig, snygg och trevlig att köra. | |
| Välj en E39 Touring istället. | |
|
E36 touring är den fulaste touringen som bmw har gjort någonsin. Men sedan är smaken som baken också.. |
|
|
För 80-90000kr får man en Ruggigt fin e 34 touring!, kan dock kräva mycket sökande för att hitta nån. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Samma sak har "drabbat" mig och av en händelse så fick jag ett litet erbjudande samtidigt av den lokale BMW handlaren om att byta in min E46:a mot 2st E36:or. Den ena bilen är en touring av -97 årsmodell. Jag upplever inga som helst problem med vare sig Babyskyddet eller barnvagnen. Babyskyddet Akta Graco (barnstolen) sitter bakåtvänd monterad i framsätet. Barnvagnen är av märket Gessline (tysk tror jag) och passar perfekt i lastutymmet utan att man behöver ta ur insatser eller demontera hjul etc. Kan till och med dra insynskyddet över den ihopfällda vagnen, och lasta prylar ovanför. E36:orna är riktigt roliga att köra också. Säkerhetsmässigt är E39 att föredra, men du får ju inte ut och krocka med familjen.....! Leffo |
|
|
Hur har det gått xpytob? -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.