|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har ett litet problem. Jag har köppt en fin 740 presis. Men efterssom jag inte var nöjd med högtalarna i bilen så köppte jag infinity högtalare till bilen både fram och bak.(fram med delnings filter och diskant. Bak högtalare med inbygda diskanter) Men nu när jag skulle koppla in det så vart det inge bra =/ Jag får inte någe bra ljud helt änkelt. Jag har provat att koppla på alla vis som går känns det som där fram. Men det finns ju 3 högtalre orginal. har provat kopplat alla kablar till delnings filtret och 1 kabel osv men hur jag än gör så låter det inget bra! Vad gör jag fel? Jag gissar på att det sitter ett delnings filter orginal någonstanns i bilen! Vart sitter den i så fall? Eller måste jag dra nya kablar från min nya stereo till dörarna? Jag vill lösa detta på änklaste och bästa sett! All hjälp uppskattas! Mvh David (och jag vet att jag inte kan stava så påpeka det inte tack =) | |
| Det måste ju finnas någon som vet hur man löser det hela?!?!? | |
Robsarve |
Din stereo har med största sannolikhet slutsteg med inbyggda filter. Detta är inte så lätt att lösa, men det bästa är att sätta i ett nytt slutsteg istället för detta. tycker Erik |
|
Ok men var sitter steget då? |
|
|
Sitter inte steget i bak som vanligt då? Där sitter iaf mitt (har DSP stereon), alltså, vänster bak tillsammans med navigatorn/CD växlaren.... Skall du göra något med stärkaren så är det ju att koppla ur standard-stärkaren och ersätta hela faderullan med egna grejjor. /Marcus |
|
| jag har provat att lossa på kablarna till stärkaren vänster bak och kollat hur det llåter om jag kopplar tex fram vänster output direkt till en högtalare! men det blir inge bra alls det blir extremt lågt ljud! vad beror det på? jag har använt mig av collor codes bla bla bla grejjen för att kolla vilka kablar det var! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.