|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kör med 225/45-17 och undrar hur mycket tryck i däcken ni föredrar/rekommenderar om man ska köra race? (201 och 402) Original kör jag ganska exakt 3kg. Ska ju sätta sig lite bättre med lägre tryck men var ligger de "optimala"? | |
|
så länge du inte har mer effekt än det original 192 hk så är det inte så viktigt.. inte så att det drar loss hjulen om det är torrt ute.. Men sen optimalt lufttryck finns ju inte direkt listat nånstans utan det ä'r att testa sig fram som gäller.. En del riktiga monster på strippen kör väl med neråt ett kilo.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jag ändrar inte mitt lufttryck när jag rejsar till jobbet på morronen. Hehe.... |
|
|
Tarzan jag vet inte hur bra din bil går men jag vill gärna ha lite mer fäste om jag ska starta med mer än 1500 varv. Att det inte finns några tabbeller fattar jag också men jag tänkte om någon hade testat några bra riktvärde... |
|
|
Nja, vi drar väl ganska jämnt om jag bara fått upp farten något om jag säger så =) För mig har inte problemet varit så mycket att hjulen släpper konstigt nog utan att det frestar motorkuddarna till yttersta gränsen. Fast det är klart att 340Nm och högt utväxlad bakaxel (2:93 tror jag) ger ju större påfrestning på motorkuddarna än vad än lägre växlad bakaxel gör. Du har väl runt 3:43 eller 3:73 nånting, så då kan jag förstå att det släpper lite lättare. Men jag kan tänka mig att om du sänker till 2 kilo så lär du ju öka greppet riktigt ordentligt. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.