AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
544

Problem med motorstyrningen? 535 e34

Gu
53
Gunsten
535 -88
Tjena!
Har ett problem med motorn, den beter sig lustigt ibland.. Drar extremt mycket bränsle, och går inte på alla cylindrar. eftersom detta fel inte alltid är så vet ja inte vad det kan vara?!
Första gången det hände testade jag med att byta stiften, då gick den, ett tag, sen hände det nån vecka senare igen, dagen efter så gick den normalt.
Nån som vet vad det kan vara?
Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
hade en 535 88 själv förut som gick surt ofta å drog mycket bränsle när det var kallt varannan morgon så fick man ta ur stiften å elda rent dom med gassvetsen för att få i gång den sen kunde den gå bra ett tag å sen lika igen jag bytte lite av varje i den samt rensade katten ( troligt fel katten var igenslaggad pga surat ner den samt defekt lamdasond prova byta lamdasond ( kan du köpa på biltema , exakt samma som på motornor och original men under halva priset ) (gällde iaf 2002 ) kan säkert vara nåt annat oxå men det var det som var fel på min

LilleSKUTT
Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
kolla så att det inte är fukt i fördelaren eller sprickor i locket samt kolla alla vakumslangar kan även vara fel på styrboxen ( glapp )

LilleSKUTT
Gu
53
Gunsten
535 -88
Japp ska göra det.. slangen till bromsservot läcker, och ska bytas snart, men har hållt för och märker inte att det blir någon skillnad.. Men ska kolla katten och lambdan! Tack Skutt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.