|
|
|
|---|---|
|
Jag ville göra rent motorkåpan, så jag tävttade den med div olika medel, vilket gjorde att den blev jätteren på vissa ställlen och smutsig på andra... ser sämre ut än innan. :-( Nu funderar jag på att eventuellt lacka om huvudkåpan, Länk . Som ni ser så kostar en ny kåpa lite över 2000 kr så det blir till att lacka om den. De delar som inte är fina och behöver lackas om är de silverfärgade områdena, Länk . Kåpan är ju av plast, går det att lacka? om ja, vad för typ av lack är det som man bör använda för att den ska klara av temperaturerna den kommer att utsättas för? Någon som har prövat att lacka ventilkåpan? __ ///M som i Mugge. | |
|
Vanlig billack på sprayflaska t.ex. fungerar alldeles utmärkt. Jag har lackat min kåpa (Som är i aluminium och ligger direkt mot toppen = blir varm) med vanlig lack + klarlack och den har hållt sig mycket fin i närmare 1 år. Ska du lacka plast så måste du rugga upp ytan ordetligt med slippapper innan du lackar annars kommer det inte att fästa ordentligt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Biltema har sprayfärg för plast som funkar väldigt bra på det jag har sprayat. 39:- kostar den om jag inte minns fel. Har även sprayat vindrutetorkararmen på de ställen där det brukar spricka i färgen, med väldigt bra resultat. (Testade färgen genom att spraya på en plastpåse och sen när det hade torkat knölade jag ihop påsen ordentligt och vecklade ut den igen. Färgen satt kvar utan sprickor.) ///BMW - Was sonst! |
|
|
jag ska tänka på det... Det enda som jag inte gillar är att jag måste slipa ner den gamla färgen som Greenberg säger. Men det får väl bli ett projekt under sommaren att lacka om kåpan.. det är ju hur snyggt som helst med en ren Ventilkåpa. __ ///M som i Mugge. |
|
bustorp |
Det blir nog bäst med max halvblank eller halvmatt i s f högblank lack. Det ser lite konstigt ut med högblanka plastytor tycker jag. Men smaken .. ... ..... "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
jag vill inte gå ifrån originalet.... så det blir en ganska matt färg __ ///M som i Mugge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.