AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.300

Ni med Lambo-dörrar!

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Hej,
har sett att det finns några här på forumet som har lambodörrar. Har ni konstruerat gångjärnen själva eller är det en köpt sats?

Jag har tänkt försöka mig på detta, men skulle behöva lite hjälp i form av bilder på konstruktionen (gångjärnen)

Tack!
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Hej hej..

Har inte själv lambodörrar men har kollat runt lite efter sådana..
Dom e inte billiga att köpa.. 15000skr ligger dom på..

Länk

Länk har oxå...

vet inte hur svårt det är att göra själv men man skulle nog tjäna på d...
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
hej,
jag tänker inte köpa en färdig sats då jag hört så mycket skit om dem, att de inte egentligen passar så bra och så vidare. Dessutom är ju priset löjligt högt för ett par gångjärn.

Det borde ju finnas några här som har fixat detta till sina bilar, så ut och ta ett foto så man får se hur gångjärnen ska konstrueras. Behöver nåt att utgå ifrån!

Tack!
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Hej igen,
fanns ju en bild på en av länkarna, såg ju inte helt omöjligt ut.
Några bärs och några dagar i garaget så kanske det går...
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Tror inte heller att d ska va några större problem.. man ser ju konstuktionen rätt bra på nån bild..
svavelvinter
Hej

Jag köpte min sats från stylabilen.se och de är krångliga och svåra att montera, men grym kvalité!

Solida gångjärn i amerikansk gjutning, de går att ställa in på alla möjliga sätt. De kostar nog 15 lökar ugnefär, och billigare än så hittar du inga kit tror jag.

Jag fick kapa sidobalken och svetsa in gångjärnen där en bit så det var en hel del jobb, men ingenting mot vad resten av min bil har bidraget till :P
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Jo, men jag tänkte liksom så, att om det ändå är så mycket jobb med att montera en köpt sats så är det ju lika bra att göra allt från scratch...
svavelvinter
lycka till med att få det att hålla och passa...
Finns att köpa på ebay.de
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
finne...du kan ju alltid göra som han med den fula kadetten som figurerat i bilsport. Förmodligen inte lika mycket jobb som med budget lambodörrarna som säljes här i sverige, dvs du måste öppna dörren först innan du kan skjuta den upp i luften, etc...
svavelvinter
xarg självklart måste dörren ut en bit innan den skjuts uppåt?
Så är det på alla, till och med lamborghini om du nu nånsin suttit i en sådan...

Sen så har kadetten inga lambodörrar utan wing-dörrar som är fula som stryk och håller inte hälften så bra som t.ex. det kit jag har...

vad menar du med budget-kit?
rejälare kit än det jag har finns inte tillverkat, dessutom är det från usa
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Inget illa menat svavelvinter, men du borde kanske jobba lite på din attityd...
Ditt kit är säkert bra, av bra kvalitet, passar finfint och dessutom från USA, men inte det jag söker. Tack iaf.

jari65: tack, ska kika på ebay.
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Vad var det för modell av lamborghini du suttit som måste öppnas utåt(!) innan du kan skjuta upp dörren i luften?

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det är väl dörrens geometriska utformning som gör det tvunget att dörren måste öppnas lite utåt innan man kan fälla upp den?!?! På en riktig Lambo kan jag tänka mig att dörrens bakre öppning, alltså B-stolpen lutar mer bakåt!

Diesel-räsern
/Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.