AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.000

hörde ett ljud när jag svängde?

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
hej alla glada och icke glada..igår när jag svängde högr ganska kraftigt så hörde jag ett ljud som kan beskrivas som pipppppppppp ibland låter det så när jag ska parkera och svänger höger med ratten men bara ibland bilen är en 540 99 är det nån somvet vad det kan vara tack på förhand..
mi
447
min528
525tds Touring -93
om du har servo och vrider ratten fullt åt nått håll å håller den kvar där så är det servohydrauliken som låter
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
det är servotronic på den och ratten var tror jag fullt ut men är osäker...
Ar
26
Arvid K
F45 218i Active Tourer -15
Plockar upp denna tråd: Fick du svar på hva som var galt? Jeg har samme oljud ved brå sving mot høyre. Servotronic som piper, og er det en gummirem her som skal strammes?? Fel på servo? Er det TVÅ servopumpar på min 530DAT med Servotronic (progressiv servo)? Vil bare være litt forberedt før mitt møte med merkeforhandler....
Al
35
Alen R
528iA -99
Jag hade också missljud då jag svängde tvärt åt sidan, speciellt med lite hårdare körning inblandat... :o)

I mitt fall räckte det med att fylla på lite servo-olja då det verkade läcka ut lite under behållaren. Det som händer, antar jag, är att det kommer luft i styrservon pga låg oljenivå. Har ni kollat nivån på oljan?
be
37
bege
530d Touring -00
Samma här,
oväsen när jag svängde tvärt. Fyllde på servoolja . Tyst!
/BG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.