|
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte skaffa en 750 då är min fråga,vad ska jag tänka på vid köp och kolla på?? Tacksam för alla svar!! MVH | |
Paap Reeder |
.. är HC över 50 vid sista bes ... köp inte! Kommer att kosta bilens tre- fyrdubbla inköpspris att få den godkänd nästa år då HC pinnat upp till över 100:a. Kan låta litet pessimistiskt men många M70- ägare kan intyga angående "HC-helvetet" varje år. Att vårda V12:an så den klarar HC varje år är som att tjänstgöra hos en nyckfull maffia-boss..... plötsligt så drar han en bullit rakt i pannan på dig ... bara på skoj. MVH /// Paap R |
|
men när den går och solen skiner så kommer du 60 mil på en tank som vilken annan svensson som helst. Fundera på haken... |
|
|
Är det rekomenderat köp om allt stämmer med avgasvärden?? Är det nåt mer att tänka på? MVH |
|
|
Tja...Om det är ett köp att rekommendera beror naturligtvis på skicket på vagnen i övrigt också+din egen mekkunskap, om du vill klara dig från allt för stora kostnader i "onödan" eller vad jag nu ska skriva :) Med risk att utsättas för "mobbning" här på forumet så är en gammal 750 en bil som det alltid finns fog för att kontrollera otroligt noggrannt innan man slår till..Kan bli dyrare än vad man tror i slutändan.. En 750 är ju t.ex trång under huven så tid/lust/intresse/visst mekhuvud osv krävs alltid vid mek med en dylik. 12 "burkar" kräver sin brukare :) Att "rakt av" bara rekommendera en 750i-89 utan att veta skicket är ju snudd på tjänstefel och borde rendera i utvisning från forumet åtminstone "ett halvår" eller så :) Använd gärna "sök inlägg" för otroligt mycket info om 750i och du är beredd på att läsa inlägg "månaden ut".. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
Bearcat! Bra ... jag kom 55,5 mil på mina 99 liter á 11,02:- ... men roligt var det. Ca 60 % stadskörning .... kul även det. ... ibland när man står vid pumpen och väntar på de lusiga pumparna att få i 100:a pannor ... de flesta pumparna tycks vara dimensionerade för små fyrcylindriga familjebilar ´30 liter - så går tankarna onekligen till Renault Clio. Min "pumpgranne" tankade sin clio full med 30 pannor... han skulle ToR Stkhlm -Sundsvall .. en tripp på 60 mil .... och räknade inte med att behöva använda reservdunken. Men hur kul är det att skaka i en clio på E4 .... då behöver man egentligen inte alls åka ut utan ligga kvar i hängmattan vilket blir billigast ... alla parter. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.