|
|
|
|---|---|
|
Hej, min 523iA Touring verkar ha problem så fort det blåser lite kraftigt ute... Det som sker är att det känns som om man befann sig i värsta stormen och bilen gärna vill vingla och bli ostabil... speciellt tycker jag att det känns bak i bilen. Har inte upplevt att mina tidigare bilar (som tyvärr inte varit BMW) har haft dessa tendenser förrän vid BETYDLIGT kraftigare vindar. Har någon annan upplevt liknande? eller har någon tanke av vad det kan vara? Har original 15" 225 profil men tycker inte att man skall behöva byta till 16/17" bara för detta? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det beror nog på vilken typ av bil du kört innan. När man försöker att minska luftmotståndet och göra bilarna strömlinjeformade så ökar faktiskt sidvindskänsligheten tyvärr. Min tidigare container Volvo 740 var inta alls vindkänslig på det sättet som jag upplever BMW är trots M-chassie. Inte heller MB,en som jag har. "Bondgårdsvagnen" är ju större så den tar upp ännu mer sidovind. MVH Hasso |
Froz-523 |
Ungefär liknande erfarenheter: Vid vindstilla är den stabilare än det mesta annat i bilväg, men vid lite kraftigare sidvind är den desto känsligare. |
| Tjena grabbar: Jag vet inte om detta är relevant i ämnet men i alla fall: jag upplevde en liknande känsla i bilen om dock inte så kraftfull med original dimensioner enda tills jag böt däck/fälg runt om. Och i dag med 275/35-18 bak så är bilen helt annorlunda. Nu vet jag att all inte vill byta däck och så vidare men jag skulle ändå rekommendera att ni provar tillfälligt bara för att känna skillnaden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.