|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hur många hästar levererar Alpinan med fullt ställt laddtryck? Vad är det enklaste inte allt för dyra sättet att få mer fart på M5:an då, e d chiptrimning eller, ger det nåt på en 3,8 M5? | |
|
Alpinan ska leverera 360hk vid 0,8 bars laddtryck enligt instruktionsboken... Detta är mätt vid +25 grader celcius... Finns tydligen nån som testat vid lägre temperatur och då fått ca 400hk! Har för mig det har diskuterats här förut på forumet! Om du söker så finns det en del som har haft problem med sina chippade 3,8:or!! |
|
Gemini__ |
Denna person verkar ha hittat lite extra hästar i maskineriet iaf. Undrar hur mycket dessa uppdateringar kostar? Länk |
|
Frågan lyder hur man hittar 110hk ur en redan bra trimmad motor? Vet att det finns ett kit som ska ge ca 400hk, men det är defenitivt inte gratis!!! |
|
|
450hk låter liite väl bra, om den inte är överladdad... Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
En biturbo gör 0-200 km/h på ca 20 sek och en M5 3,8 på drygt 21 sek så skilnaden är inte jättestor. Vill man ha mer drag i M5an så byter man kammar och mappar om den. Det resulterar i ca 370 hk. Vanlig chipning ger nog inget ting. |
|
|
Man köper ju inte en BiTurbo bara för prestandan. Personligen hade jag inte brytt mig om M5 vore jämnsnabb. En Alpina är något speciellt... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Olof: Jag tror att prestandan är ett av de huvudsakliga skälen till att man köper en Biturbo, både nu som begangnad och när den var ny. Självklart så är en Alpina mer unik än en M5 men är man ute efter en ovanlig Alpina så finns det flera modeller såm tillverkades i färre ex än B 10 Biturbo till och med andra B10 E34 som B10 4,0 och 4,6 eller B10 3,0 Allrad är ovanligare. | |
|
Ja, men min uppfattning är att B10 BiTurbo är en större "legend". /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Olof: det är sant, bilar som Biturbon och Lotus Omega är "legender". | |
| B10 BiTurbo Touring om det hade funnits någon... | |
|
Att det inte är större skillnad mellan BiTurbon och 3,8:an tror jag beror mycket på ut vxl, 3,8:an har väl 3.91:1 och BiTurbon har 3,15:1 det är rätt så mycket lägre det, BiTurbon är ju inte så snabb till hundra såvida man inte har monterat dumpventil och kan behålla kraften vid växlingarna, det är ju mellan 200 och 300 du känner kraften. Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS Alpina cs Länk |
|
|
Vart försvann du som mailade mig angående Biturbo i Finland? Jag har tappat din email pga datorhaveri. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.