|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hört flera personer som sagt att bilar -88 års modell måste ha katalysator, men den behöver inte fungera. Hur mycket sanning finns det i detta? Kan jag rensa min katalysator? /Livet e en hora å ja e pank ChrOmeE | |
|
Har också hört / sett vissa skriva det här på forumet. Vill du vara säker så ring SBP, skulle jag gjort iaf. Mvh Anders S. |
|
|
det stämmer, det räcker att den sitter där, kravet kom inte förrän -89 Har haft 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -85, 323iA -86 |
|
| Hur mycket extra kraft får man genom att rensa den? Jag har också katalysator på min 325i -88. | |
|
Jag har en 325ik -87. Är det så att 325ik har mindre hästar original än t ex 325i? det måste väl nästan vara så eftersom katen stjäl häst... Och jag har fått höra att kravet på kat kom -88... |
|
PAM |
325 ligger på 170 hk med kat. Tar du bort den så får du ca 5-10 hhk mer. |
| Ingen som vet HUR många extra hk man får om man rensar katten då? =) | |
| Hej vet ni om det finns på min eller? | |
PETER.O |
Hej.en sak man skall tänka på när det gäller motoreffekt på bilar med kat är att kompet oftaär något sänkt + att det brukar vara något snällare kam (mindre överlapp).Så hela effekt skillnaden ligger inte bara i katen.Om man jämför lika motorer med och utan kat.Om man tar bort katen så låt lamdan sitta kvar, i vissa bilar sitter lamdan i katen så då får man montera den någon annanstans på avgassystemet nära motorn. MVH Peter |
|
alpina B6 3.5 (E30) finns både med och utan kat med precis samma motor och effekterna är:261 utan och 254 med....... Har haft 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -85, 323iA -86 |
|
PETER.O |
Kompet i B6 3,5 Kat är 10,0 .Utan kat 10,6 så "precis" samma motor är det ej , den skillnaden i komp ger cirka 2% effekt skillnad. MVH Peter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.