|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tycker att reservdelsmännen på BMW Solna ger ett proffsigt intryck. den äldre herren har ju jobbat där väldigt länge. Min reservdelsman där får jag alltid rabatt, en bra egenskap... |
|
| Många packningar blir många fyrtiolappar, kan kanske hålla med om det du säger om det är en kund men det tror jag inte det är. Om någon skulle bli bjuden på en packning som du säger så är det väl troligt att han skriver det här och sen skall alla ha gratis packningar för att inte bli missnöjda. Till dom som har synpunkter på mitt tidigare inlägg så menade jag att jag tyckte det var bra poängterat av bmw jesus, för det är nog så det ofta är. Det finns ju vissa inlägg här som menar att reservdelskillen skall vara någon robotliknande maskin och spotta ur sig delar på löpande band, har ni någon gång kikat i etk resp online-etk?, jag fattar iallafall att det kan bli fel då och då, ta rannsaka er själva på jobbet, är ni robotar ?. Sen har det väl ingen betydelse om delen kostar 2 kr eller 2000 kr, står det en mupp och babblar i en halvtimme och kön växer så blir iallafall jag sur (det blir jag även i mataffären). | |
|
Mitt inlägg var inget direkt påhopp av någon, är det någon som tog åt sig så ber jag om ursäkt. Packningen var bara ett exempel, det jag ville åt var att tyvärr är det inte alltid de lämpligaste killarna som hamnar bakom reservdelsdisken. För att jobba med kunder så skall man väl ändå gilla att betjäna kunderna, det är trots allt vi som köper delar, bilar, har lånen hos BMW, försäkrar våra bilar hos originalförsäkring och som i slutändan betalar deras lön. Jag har både vanliga ETK:n och TIS:en och jag har inga som helst problem att hitta i dem, trots att jag inte känner till alla funktioner som finns där. I exemplet ovan med en kille som tar tid så kan ju faktiskt kundmottagaren säga till den "besvärliga" kunden att: -kan jag bara få ta de som väntar i kön så fortsätter vi med dig direkt efter för det här verkar ta lite tid att reda ut. /Fredrik |
|
|
bara så ni vet, ventilkåpspackningar kostar 260 kr/sida, dvs 520 kr per V8 motor. :-) __ ///M som i Mugge. |
|
kilroy |
Tyvärr så har nog Mugge en hel del rätt i vad han säger om personalen på BMW i Malmö...det gäller att det är rätt kille på andra sidan disken...Mvh kilroy"Statistik är som en bikini-visar mycket men döljer det mesta" |
|
Mugge: Håller med dig om försljare 1, jag har fått mkt bra kontakt med han men med han du har problem med är det lite knepigare, dock så har det blivit rätt prylar som oftast men det gäller att vara tydlig. Personligen finns min ickefavorit på plats i Fosie, ett äkta charmtroll NOT, som tur är har dom en positiv motpol. Sen så var det någon som sa typ att dom borde kunna fixa detta med sina resurser men ETK är ju faktiskt rätt sunkig och inte är det väl superlogiskt att hitta det man vill alltid. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.